فرماندار ویژه شهرستان ری اعلام کرد: صلاحیت ۱۷ داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان ری در هیات عالی نظارت استان تهران تایید شد.
کد خبر: ۹۶۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ 16 May 2021

 

حسین توکلی کجانی روز یکشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: هیات عالی نظارت استان تهران نظر خود را در خصوص شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده شوراهای اسلامی شهرهای حسن آباد، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و قلعه نو شهرستان ری اعلام کرد که طی آن صلاحیت ۱۷ نامزد تایید شد.

رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان ری اظهار داشت: با عدم احراز صلاحیت ۶۴ داوطلب ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان ری در هیات های اجرایی و نظارت شهرستان، داوطلبان شکایت خود را از طریق هیات عالی نظارت استان تهران پیگیری کردند که پس از فرایند بررسی شکایات، امروز هیات عالی نظارت استان تهران نظر خود را در خصوص شکایت داوطلبین رد صلاحیت شده شوراهای اسلامی شهرهای حسن آباد، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و قلعه نو اعلام کرد که طی آن صلاحیت ۱۷ داوطلب معادل ۲۷ درصد تایید و مابقی نیز صلاحیتشان احراز نشد.
معاون استاندار تهران افزود: داوطلبان برای دریافت نتیجه کتبی با همراه داشتن کارت ملی خود به فرمانداری ویژه شهرستان ری مراجعه کنند.
فرماندار ویژه شهرستان ری تصریح کرد: بر اساس اطلاعیه شماره ٢ هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور و با استناد به تبصره‌های ۴ و ۵ ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی، داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها در هیات عالی نظارت استان احراز نشده است از تاریخ ابلاغ نتایج چهار روز برای ثبت اعتراض خود فرصت دارند.

وی تاکید کرد: با در نظر داشتن شرایط کرونایی، از سه طریق مراجعه به فرمانداری‌ ویژه شهرستان ری، مراجعه به هیات عالی نظارت استان تهران و مراجعه به کمیته رسیدگی به اعتراضات هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور واقع در میدان شهدای هفتم تیر، خیابان شهید مفتح جنوبی، استادیوم شهید شیرودی، سالن شهید افراسیابی صلاحیت خود را پیگیری کنند تا طبق قانون و با اولویت رسیدگی شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت، پنج بخش و ۶ شهر در جنوب تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار