کارشناس هواشناسی:
تابناک- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ادامه روند افزایشی دمای هوا در استان گفت: طی شبانه روز گذشته شهر دیر گرم‌ترین نقطه کشور شد.
کد خبر: ۹۶۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ 16 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، پیام مساعدی ظهار داشت: بر اساس آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز تا اواسط هفته در اغلب ساعت‌ها شرایط جوی و دریایی استان به‌نسبت آرام است.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت، غبار محلی، در ساعات بعد از ظهر وزش باد و طی صبحگاه نیز در برخی نقاط مه رقیق، از پدیده‌های غالب در سطح استان خواهد بود.

مساعدی بیان کرد: روند افزایشی دما که در روزهای گذشته آغاز شده همچنان در روزهای آینده به‌ویژه در مناطق غیر ساحلی ادامه خواهد داشت که علت آن شمالی شدن جریانات جوی و کاهش رطوبت است.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بندر دیر با ثبت دمای ۴۶ درجه سانتیگراد بیشترین دما را در بین شهرهای کشور داشت و در این مدت عسلویه و کنگان دمای ۴۴ و برازجان و خورموج دمای ۴۳ درجه سانتیگراد را تجربه کردند.

وی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد متغیر، گاهی جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۲۸ و در ساعت‏‌هایی از بعد از ظهر تا ۳۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی اضافه‬ کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ و در ساعت‏‌هایی از بعد از ظهر تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار