مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری پنجمین دوره جایزه کتاب سال ایلام خبر داد.
کد خبر: ۹۶۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 16 May 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عمران خودآموز اظهار کرد: این جشنواره با هدف حمایت، تشویق نویسندگان و اهل قلم و ناشران متعهد و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره ویژه آثار منتشرشده در سال 1399 با همکاری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام برگزار می‌شود، تصریح کرد: آثار منتشر شده باید یا در حوزه ایلام‌شناسی باشند و یا توسط مؤلفان و پدیدآورندگان ایلامی در تمام حوزه‌ها نوشته شده باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بیان داشت: در این جشنواره آثاری مورد بررسی قرار می‌گیرند که اولین‌بار در سال ۱۳۹۹ با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ شده باشند.

خودآموز تاکید کرد: آثار در سه گروه تالیف، ترجمه و احیاء متون بررسی خواهد شد و ویراست جدید آثار علمی، چنانچه به تشخیص گروه داوری ۴۰درصدی نسبت به ویراست قبلی تغییر کرده باشد،مجددا قابل بررسی خواهد بود.

وی ادامه داد: هر جلد از کتاب‌های دوره‌ای در صورت استقلال محتوایی، حکم یک کتاب مستقل را دارد، در غیر این صورت بررسی کتاب منوط به ارائه نیمی از مجلدات است و همچنین کتاب باید دارای برگه اعلام وصول باشد و ملاک سال انتشار، شناسنامه کتاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با تاکید بر اینکه کتاب‌های آموزشی از دایره انتخاب و داوری جایزه کتاب سال خارج می‌شوند، گفت: مؤلفان بومی استان ایلام می‌توانند در تمام موضوعات و مؤلفان غیربومی با موضوع ایلام، ۲ نسخه از کتاب خود را به دبیرخانه جایزه کتاب سال ایلام ارسال نمایند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار