برداشت غلات در سطح کل ۴ هزار و ۴۲۵هکتار از کشتزارهای شهرستان‌های جهرم و خفر از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان خردادماه ادامه دارد. ‏
کد خبر: ۹۶۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 16 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خفر افزود: سطح گندم آبی، جو آبی و دیم و کلزای قابل برداشت در این شهرستان به ترتیب ۱۰۰۵، ۴۰۰ و ۲۰هکتار است.

ارسلان صالحی افزود: با اشاره به بروز خشکسالی در سال زراعی جاری که منجر به خسارت ۸۰ الی ۱۰۰درصدی مزارع دیم این شهرستان شده است پیش بینی کرد حدود ۳ هزار و ۰۱۵تن گندم، یک هزار و ۷۰تن جو و ۲۱تن کلزا از مزارع شهرستان خفر برداشت شود.

او با بیان اینکه برداشت غلات توسط ۵ دستگاه کمباین انجام می شود اظهار کرد: مرکز خرید گندم در این شهرستان با پیگیری و همکاری تعاونی روستایی در حال راه اندازی و بتن ریزی آن آغاز شده است.

وی ابراز کرد: هم اکنون خرید تضمینی گندم با قیمت مصوب پایه ۵۰۰۰ الی ۵ هزار و ۲۰۰تومان با توجه به شرایط اُفت (۴درصد مفید، ۲درصد غیرمفید و ۲درصد سن‌زدگی) در مراکز خرید شهرستان های همجوار انجام می‌شود.

به گفته وی ارقام گندم کشت شده در این شهرستان، چمران، سیروان و بهاران است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جهرم نیز به خبرنگار ایرنا گفت: برداشت از ۴هزار هکتار مزارع گندم و جو از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز شده و خرید تضمینی از کشاورزان مانند سال‌های قبل انجام خواهد شد.

علی جوکار افزود: پیش‌بینی می‌شود ۱۶هزار تن محصول گندم و جو از مزارع شهرستان برداشت شود.

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که کیفیت غلات را در شهرستان جهرم با روش‌های اصولی و علمی بالا ببریم تا محصول بهتری تولید کنیم.

این مقام مسوول ادامه داد: اجرای عملیات محلول‌پاشی و کاربرد کودهای ریزمغذی توأم با قارچ‌کش در مزرعه الگویی و مزرعه شاهد با هدف افزایش عملکرد گندم طی دو مرحله در سطح ۲هکتار انجام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جهرم اظهار کرد: اجرای مرحله دوم محلول‌پاشی مزرعه آزمایشی با به‌کارگیری میزان یک لیتر سم قارچ‌کش تیلت و یک لیتر کود میکرو رویش و کود NPKدر مرحله ظهور برگ پرچم در سطح دو هکتار مزرعه گندم رقم برات انجام شد

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: برداشت ، غلات ، جهرم ، خفر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار