مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: انجام تب سنجی در محل برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم ضروری است و انتظار داریم که دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور با ما همکاری کند.
کد خبر: ۹۶۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲ 15 May 2021

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: انجام تب سنجی در محل برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم ضروری است و انتظار داریم که دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور با ما همکاری کند.

به گزارش ایرنا کوروش مودت روز شنبه در نشست استانی ستاد مدیریت کرونا در محل استانداری خوزستان بیان کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی میریت کرونا، امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار خواهد شد لذا انتظار داریم که فرمانداران در این خصوص با ما همکاری کنند.

وی با بیان اینکه ۴۳ هزار دانش آموز پایه دوازدهم و ۷۳ هزار دانش آموز پایه نهم در خوزستان وجود دارد افزود: حساسیت‌ ما بیشتر روی پایه نهم است که هماهنگی و دستور لازم در این خصوص را به شهرستان‌ها ابلاغ کرده‌ایم و امیدواریم از ظرفیت فرمانداری ها و بخشداران نیز در زمینه امتحانات به خوبی استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در تمام حوزه‌های امتحانی، ماموران بهداشت مستقر بوده تا پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شود.

وی ادامه داد: در تمام حوزه ها یک اتاق ایزوله برای دانش‌آموزانی که مشکل دارند، فراهم کردیم همچنین فاصله ۲ متر بین دانش‌آموزان نیز رعایت می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه احتمال قطع برق در زمان برگزاری امتحانات وجود دارد هماهنگی لازم را در این زمینه انجام شده و از نیروی انتظامی نیز تقاضا داریم که برای تامین امنیت در زمان برگزاری امتحانات به ویژه در پایه دوازدهم با ما همکاری کند.

مودت با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد مدیریت کرونا اولیای دانش‌آموزان حق ورود به حوزه امتحانی را ندارند گفت: با برنامه ریزی انجام شده نحوه استقرار دانش‌آموزان هنگام برگزاری آزمون با فاصله گذاری اجتماعی خواهد بود و نیز هیچ دانش‌آموزی نمی‌تواند بدون ماسک وارد حوزه امتحانی شود.

وی افزود: ۵۷۴ حوزه امتحانی پایه نهم و دوازدهم در خوزاستان در نظر گرفته شده که انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی کار تب سنجی در مدارس و حوزه‌های امتحانی را انجام دهد تا دغدغه والدین کمتر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه امتحانات پایه دوازدهم چون در کنکور تاثیر به سزایی دارد حضوری برگزار می‌شود گفت: اولیای دانش آموزان پایه نهم معتقدند که امتحانات این پایه باید غیرحضوری باشد اما ما موظف به اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا هستیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان نیز به توزیع ۵۰۰ هزار ماسک در استان اشاره کرد و گفت: همچنین با همکاری پتروشیمی ها، کار توزیع بسته های معیشتی بین بیماران کرونایی و خانواده آنها انجام می‌شود.

عبدالرضا حاجتی با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار نیرو در خوزستان در طرح شهید سلیمانی فعالیت می‌کنند افزود: این طرح در شناسایی بیماران بسیار مفید بود و باعث شد تا آمار بستری های استان در مواقعی کاهشی شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان نیز گفت: مسایلی که توسط کارشناسان بهداشت و درمان بیان می شود به طور قطع به سود جامعه است لذا از مردم انتظار داریم که احساس مسوولیت داشته و به گونه‌ای عمل کنند تا بیماری مدیریت شود.

حجت الاسلام محمدمهدی نبی زاده افزود:، نماز عید فطر در فضای باز ۳۲۹ مسجد در خوزستان برگزار شد؛ همچنین از ائمه جمعه درخواست کردیم که برپایی نماز عید به صورت متمرکز در یک نقطه نباشد که خوشبختانه این موضوع به خوبی در استان اجرا شد.

وی گفت: امیدواریم تجمع‌هایی که در بازار عید فطر در برخی شهرهای خوزستان شکل گرفت منجر به آغاز موج بعدی کرونا نشود و این بیماری هر چه سریع تر ریشه کن شود.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خوزستان نیز گفت: از ابتدای کرونا شیوع تاکنون یک هزار طلبه و روحانی در خوزستان به کرونا مبتلا شدند و از این تعداد پنج نفر جان خود را از دست دادند.

حجت‌الاسلام رضا کلاه کج افزود: پیش از عید فطر و در راستای برگزار نشدن تجمع و دید و بازدید عید، ۱۰ هزار پیامک برای طلاب و روحانیان استان ارسال شد همچنین ۵۰ هزار ماسک در بین خانواده های طلاب توزیع شد.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تنها مجری انجام مصوبات ستاد کرونا نیست بلکه دستگاه‌های دیگر نیز باید به شکل جدی ورود پیدا کرده و محدودیت‌های کرونایی را اعمال کنند.

وی افزود: امروز دغدغه اصلی والدین دانش‌آموزان مساله امتحانات دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم بوده که قرار است به صورت حضوری برگزار شود. از آنجا که امکان برگزاری امتحانات در فضای باز وجود ندارد باید سلامت دانش آموزان مدنظر باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: خوزستان از نظر مرزی، فرودگاهی صنعت، کشاورزی و ... با دیگر نقاط کشور متفاوت است لذا در طرح واکسیناسیون کرونا باید نگاه ویژه‌ای به این استان شود.

دکتر علی خدادادی افزود: پیشنهاد می‌کنم به اعضای خانواده‌هایی که تاکنون بیش از یک نفر فوتی کرونایی داشتند، واکسن کرونا تزریق شود تا این موضوع باعث کاهش آلام آنها شود.

هم اکنون ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی کرونایی و ۱۱ شهرستان نیز زرد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار