استاندار سمنان مطرح کرد:
استاندار سمنان گفت: ساماندهی تشکل های غیر دولتی برای مبارزه با بیماری سالک، موثرترین راه برای مقابله با این بیماری است.
کد خبر: ۹۶۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲ 15 May 2021

مقابله با بیماری سالک با بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های غیر دولتی

 

به گزارش تابناک سمنان علیرضا آشناگر در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان دامغان ، سالن غدیر استانداری سمنان با اشاره به تلاش‌های انجام شده توسط نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، اظهار کرد: نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های خوبی در خصوص مشکلات شهرستان دامغان به انجام رسانده اند و یکی از مواردی که مورد دغدغه جدی ایشان بوده، بحث بیمارستان دوم شهرستان دامغان است که اقداماتی در این خصوص به انجام رسیده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی فعالیت دولت می باشیم ، نباید برای مردم چنین تصوری ایجاد شود که خدای ناکرده کندی و کاهلی در خصوص شروع پروژه بیمارستان دوم شهرستان دامغان رخ داده است.

وی افزود: هم نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و هم مدیران مرتبط با این مقوله ، این اطمینان را به مردم بدهند که این پروژه در مورد مقرر خود آغاز و مشکلات مرتبط با آن نیز توسط بنده و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد .

آشناگر با اشاره به اینکه موارد مطرح شده توسط مسئولان شهرستان دامغان و همچنین مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان به عنوان یک دغدغه جدی است که به دلیل مواجهه با دغدغه‌های عمومی مردم در طی روزهای اخیر، قدری افزایش یافته است ، گفت :به هیچ وجه خدمات ارائه شده توسط نظام در شهرستان دامغان نباید مورد چشم پوشی قرار گرفته و نادیده فرض شود .

وی افزود: حاکمیت در سطح شهرستان ها فرصت هایی جهت خدمت به مردم ایجاد کرده که از این بابت هیچ منتی بر کسی نداریم و آن را وظیفه خود می‌دانیم.

استاندار سمنان گفت: خدمات ارائه شده در شهرستان دامغان ، خدمات قابل تقدیری است ، اما مشکلاتی نیز وجود دارد که باید تلاش کرد این مشکلات برطرف شود .

وی با تاکید بر اینکه باید خدمات و تلاش‌های انجام شده توسط نظام برای مردم تشریح و اطلاع رسانی گردد، افزود: مشکلات موجود حوزه بهداشت و درمان در شهرستان دامغان با ارتقاء سطح خدمات بیمارستان ولایت و توسعه و تجهیز آن و همچنین تامین نیروی انسانی مربوطه و فعال نمودن بخش‌های مختلف بیمارستان و همچنین تکمیل و تجهیز بیمارستان دوم این شهرستان برطرف خواهد شد.

استاندار سمنان در ادامه ضمن قدرشناسی از خدمات رسانی مراکز بهداشتی و درمانی مرکز استان گفت : خدمات ارائه شده در بیمارستان مرکز استان صرفاً محدود به مردم سمنان نبوده و نیست و این خدمات به تمام مردم استان تعلق دارد.

وی همچنین از رسانه ها و فعالان اجتماعی و رسانه ای خواست : در ارائه اطلاعات شهرستانی حساسیت زایی نکنند.

رئیس شورای تامین استان گفت: اقدامات مرتبط با ساخت بیمارستان دوم دامغان به صورت جدی پیگیری ، گزارشگیری و اطلاع‌رسانی گردد و خدمات انجام شده بصورت ماهیانه به اینجانب گزارش شود .

وی همچنین از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان خواست تا دغدغه مندی نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی در خصوص بیمارستان برادران رضایی را رفع کند.

استاندار سمنان، نگرانی در مورد بیماری کرونا ، سالک و سایر بیماری‌ها را از دغدغه‌های بجا و درست مردم دامغان دانست و گفت: اقدامات خوبی از سال گذشته در حوزه پیشگیری از سالک به انجام رسیده اما کافی نیست .

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت کنترل بیماری سالک با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان است، عنوان کرد: فرماندار دامغان به عنوان مسئول قرارگاه مقابله با سالک ، مسئولیت هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها در این خصوص را برعهده دارد .

وی همچنین از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست تا برای مقابله با بیماری سالک ، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی اختصاص دهد.

استاندار ساماندهی تشکّل‌های غیر دولتی برای مبارزه با بیماری سالک را موثر ترین راه برای مقابله با این بیماری عنوان کرد و افزود: جوانان خوب دامغانی همواره پای کار بود و برای مقابله با بیماری سالک نیز می‌توان از این نیروی بالقوه استفاده نموده و به آنها اعتماد کرد.

استاندار سمنان بر لزوم استفاده از ظرفیت ارزشمند خیرین در رفع مشکلات بهداشتی و درمانی استان و شهرستان دامغان  تاکید و اظهار کرد: اگر در مبارزه با بیماری سالک جدی باشیم قطعاً با خلاقیت های ایجاد شده توسط تشکّل ها موفق خواهیم شد تا بر این بیماری فائق آییم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار