نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی:
تابناک- نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی روندهای خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش گفت: مدارس دولتی باید بهترین مدارس هر شهر و روستا باشند و رقابت علمی برای حضور در این مدارس شکل گیرد.
کد خبر: ۹۶۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹ 15 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر،  ابراهیم رضایی در مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان دشتستان اظهار داشت: همه ما زیر بار منت و مدیون تلاش‌ها و زحمات معلمان عزیز هستیم و یکی از مهمترین وظایف ما احترام گذاشتن به مقام معلم است و باید احترام گذاشتن به معلم را در جامعه نهادینه کنیم.

وی بر لزوم تلاش همه مسئولان در جایگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات و تامین نیازهای معلمان تاکید کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش ارکان مختلفی دارد که معلم مهمترین رکن آن است و باید بیش از پیش به این رکن مهم توجه شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه‌کردن در آموزش و پرورش نوعی سرمایه‌گذاری برای رشد و آینده جامعه است افزود: معلمان دغدغه‌های گ زیادی دارند و همه ما باید کمک کنیم که کاری بزرگ انجام شود و دغدغه این قشر رفع شود.

رضایی اضافه کرد: در کنار مسائل معیشتی و حقوق و مزایای معلمان، امنیت شغلی هم یکی از دغدغه‌های اساسی است که بسیاری از افراد شاغل در این عرصه از وضعیت ناراضی هستند و نسبت به آینده خود نگران هستند و باید با ارائه راهکار مناسب برای رفع مشکلات آنها تلاش شود.

وی با بیان اینکه مخالف خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش و نیز حوزه سلامت هستیم، تاکید کرد: پیمانکار آوردن در دستگاه مهمی چون آموزش و پرورش صحیح نیست و باید نیروهای این حوزه امنیت شغلی داشته باشند تا با آرامش خاطر بیشتری به کار خود ادامه دهند.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از مضرات ورود بخش خصوصی ایجاد مدارس خصوصی با هزینه‌های میلیاردی و شهریه‌های چند صد میلیونی و در نهایت ایجاد شکاف آموزشی است که باعث می‌شود تا فرزندان اشراف و افراد ثروتمند نسبت به فرزندان مستضعفین و قشر ضعیف و متوسط جایگاه بهتری از نظر علمی پیدا کنند.
وی گفت: تداوم این وضعیت باعث می‌شود تا این افراد که از مزایای تحصیلی بهتری برخوردار بوده‌اند در مناصب تصمیم گیری، مسئولیتها و استخدامی‌ها نیز جایگاه بهتری کسب کنند و به تدریج همه مسئولیت‌ها هم به فرزندان افراد ثروتمند برسد و این یک ایراد اساسی است که آینده فرهنگ، اقتصاد، سیاست و . . . در دست پولدارها باشد.

رضایی با تاکید بر اینکه بهترین مدارس هر شهر باید مدارس دولتی باشند و کیفیت بالایی داشته باشند تا رقابت علمی برای حضور در این مدارس شکل بگیرد، افزود: باید از حق این دانش‌آموزان که تریبونی هم در اختیار ندارند و چه بسا توانی هم برای دفاع ندارند، دفاع کنیم و جلوی این بی‌عدالتی‌ها را بگیریم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار