رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: بر اساس ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۹ سازمانهای استانی صنعت ، معدن و تجارت کشور ، استان مرکزی بر اساس برنامه های عملیاتی و اهداف سالانه موفق به کسب رتبه اول کشور شد .
کد خبر: ۹۶۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ 15 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، سعید جعفری کرهرودی افزود : تمامی شاخصهای عملکردی سازمان در سال گذشته رشد چشمگیری داشته است به نحوی که این استان با ارتقاء ۲۸ پله ای توانست بهترین و برترین عملکرد استانی را در سطح کشور به خود اختصاص دهد.
وی یادآورشد: ارتقاء نهضت ساخت داخل ، فعال سازی واحدهای راکد صنعتی ، تکمیل و راه اندازی طرحهای نیمه تمام ، افزایش صادارت ، توسعه فعالیتهای اکتشافی معدن ، احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس، نظارت بر شبکه توزیع و حمایت از مصرف کنندگان و به کار گیری ابزارهای نوین مالی با هدف جذب نقدینگی های سرگردان از جمله و مهم ترین شاخصهایی بودند که سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت استانها مورد ارزیابی قرار گرفتند .
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد : این سازمان در شرایط بسیار سختی که ناشی از شیوع بیماری کرونا و تشدید تحریم های ظالمانه در کشور بود توانست با تلاش مضاعف همکاران سازمان ، صنعتگران ، معدنکاران و تجار و همچنین تعامل ، همراهی و مساعدت تیم اقتصادی استان و تشکل های بخش خصوصی این موفقیت بزرگ را کسب کند .
وی یادآور شد: این سازمان برنامه های مختلفی را برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ پیش بینی کرده است و عزم خود را برای رفع مشکلات و مانع زدایی حوزه تولید و تجارت استان به کار خواهد بست .
لازم به ذکر است استان مرکزی در تحقق اهداف برخی برنامه های اجرایی این شاخصها رشد قابل ملاحظه ای داشته است که از جمله آنها می توان به۴۹۶۴ درصد در پرونده های متشکله و منتهی به حکم در بازرسی از بازار ،۱۰۷۱ درصد در احیاء و فعال سازی معادن غیر فعال ، ۲۴۳درصد در جایگزینی واردات ، ۱۵۷ درصد در فعالسازی واحدهای راکد ، ۱۵۰ درصد پذیرش یا انتشار اوراق تامین مالی شرکت ها در بازار سرمایه ، ۱۴۹درصد در صدور پروانه های صنعتی ، ۱۴۷ درصد در صدور پروانه های کسب ، ۱۴۰ درصد در ایجاد میزهای تخصصی و ... اشاره کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار