استاندار مرکزی گفت: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در کشور را ۶۵ و در استان ۶۷ است که نشان از حساسیت بالای مردم استان نسبت به سایر استان ها است.
کد خبر: ۹۶۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ 15 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید علی آقازاده در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی افزود: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی این استان در ۲ هفته گذشته ۵۶ درصد بود که با رعایت این موارد توسط مردم ۱۶ درصد افزایش یافته‌است.
وی یادآورشد: همکاری مردم با مسئولان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی از سوی اقشار مختلف از جمله مهمترین عوامل کاهش ابتلا و بستری بیماران کرونایی در استان مرکزی و بهبود وضعیت رنگ‌بندی کرونا در این خطه است.
وی با اشاره به اینکه دورکاری کارکنان ادارات و نهادهای دولتی این استان در خردادماه امسال برای روزهای پنجشنبه متمرکز شد و به‌ صورت آزمایشی این طرح تا پایان بهار ادامه می‌یابد، تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در راستای مقابله با شیوع کرونا و کاهش مصرف برق است و دستگاه‌های دولتی که ارایه خدمات عمومی به مردم جامعه ندارند تا پایان خردادماه جاری روزهای پنجشنبه باید تکالیفشان را به صورت دورکاری انجام داده و در بقیه نهادها و ادارات خدماتی از جمله بانک‌ها، نیروی انتظامی و قوه قضائیه حضور کارمندان در روز پایانی هفته در محل کار الزامی است.
استاندار مرکزی اضافه کرد: در رنگ‌بندی وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی برای کرونا، شهرهای تفرش و کمیجان از توابع این استان در ۲ روز اخیر با رنگ زرد نشان داده شده و در این استان هیچ شهرستانی وضعیت قرمز کرونا را ندارد و اغلب نقاط استان مشمول رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط نارنجی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار