عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس گفت: امروزه برخی کارمندان در سیستم اداری رفتارهای نادرست انجام می دهند زیرا در رابطه با یک موضوع ده ها حکم متضاد وجود دارد؛ به عبارتی هر حکمی یک مسیر را اداره می کند از این رو در سیستم اداری هیچ کاری امکان محقق نشدن ندارد.
کد خبر: ۹۶۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳ 15 May 2021

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: جعفر قادری در رابطه با اهمیت تنقیح قوانین از سوی مجلس شورای اسلامی، گفت: تنقیح قوانین یکی از ضروریات قانونگذاری در هر کشوری محسوب می شود و این مهم در حالیست که کشورمان دارای بیشترین عناوین قانونی است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: منطقی ترین، کم هزینه ترین و سریع ترین راه ممکن برای کاهش هزینه ها در کشور خصوصا در عرصه حمایت از تولید و مانع زدایی، در گرو مقررات زدایی به ویژه تنقیح قوانین است.

وی ادامه داد: امروزه برخی کارمندان در سیستم اداری رفتارهای نادرست انجام می دهند زیرا در رابطه با یک موضوع ده ها حکم متضاد وجود دارد؛ به عبارتی هر حکمی یک مسیر را اداره می کند از این رو در سیستم اداری هیچ کاری امکان محقق نشدن ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید به سمت تنقیح قوانین حرکت کنیم تا ریسک سرمایه گذاری ها در کشور کاهش یابد، تصریح کرد: در این میان باید اذعان کرد امروزه مرتبا عنوان قانونی اضافه می شود در حالی که دیگر نباید عناوین جدید اضافه شود بلکه طرح ها و لوایح باید در راستای اصلاح قوانین گذشته ارائه شود.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تنقیح قوانین ابهامات قانونی را از بین می برد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال فردی که در حوزه شهرداری ها بخواهد فعالیت داشته باشد با 512 عنوان قانونی مواجه است که امکان خطا را افزایش می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار