مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های منطقه کرمانشاه، گفت: سال گذشته با انجام پایش‌های دوره‌ای و حضور فعال تیم نظارتی منطقه در جایگاه‌های عرضه سوخت، ۸۵۰ قطعه کارت هوشمند سوخت بنزین که به‌وسیله آنها اقدام به عرضه خارج از شبکه کرده بودند، کشف و مسدود شد.
کد خبر: ۹۶۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸ 15 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛فریدون یاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: نظارت بر توزیع در جایگاه‌های استان با هدف مبارزه با عرضه خارج از شبکه سوخت و جلوگیری از سوء استفاده از کارت هوشمند سوخت وسایل نقلیه بنزین‌سوز انجام می‌شود که این موضوع موجب کشف و مسدودی این تعداد کارت هوشمند سوخت سرگردان و پیشگیری از تخلفات در حوزه توزیع فرآورده‌های نفتی در سال ۹۹ شده است.

به گفته او، همچنین در سال گذشته تعداد یک هزار و ۷۳۰ قطعه کارت هوشمند سوخت در سطح منطقه جمع آوری و پس از ابطال در سیستم امحا شد.

وی گفت: از مجموع یادشده؛ تعداد ۶۴۰ کارت سوخت معیوب جایگاه، ۵۹۷ قطعه مفقودی و ۴۹۳ کارت سوخت جامانده در جایگاه بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: نظارت بر مجاری عرضه سوخت استان در قالب تیم‌های نظارتی و با همکاری نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی استان انجام می‌شود که پس از تشکیل پرونده متخلفان و ارجاع به کمیته تخلفات منطقه، برای بررسی و صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارسال می‌شود.

یاسمی افزود: اکنون ۱۶۰ باب جایگاه سوخت در استان کرمانشاه فعال است که از این تعداد ۷۶ باب جایگاه سوخت سی‌ان‌جی است.

او تصریح کرد: استان کرمانشاه از نظر تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت رتبه یازدهم کشور را داراست و از لحاظ استقبال مصرف کنندگان از سوخت سی‌ان‌جی نیز در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.

وی اضافه کرد: بیش از ۲ میلیارد لیتر از انواع چهار فرآورده نفتی مایع شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در سال ۹۹ در سطح منطقه کرمانشاه توزیع شده است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار