رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر:
تابناک- رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر گفت: راه‌اندازی مرکز جامع ارزیابی، تشخیص، توانبخشی و درمان روانبخشی دانش آموزان استثنایی نیازمند یاری نهادهای دولتی و غیردولتی و خیران است.
کد خبر: ۹۶۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ 15 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، نصرالله نوروزی با اشاره به اهمیت فعالیت­های توان­بخشی اظهار کرد: مجموعه اقداماتی از جمله کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی مقدمه آموزش برای دانش­ آموزانی است که نیازمند خدمات توان­بخشی هستند.

وی به کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و مرکز تخصصی در حوزه توان­بخشی اشاره کرد و افزود: تاسیس یک مرکز جامع ارزیابی، تشخیص، توانبخشی و درمان در مرکز استان ضروری و مهم است.

نوروزی نبود مرکز توانبخشی در استان را معضلی اساسی برای خانواده ­های درگیر این موضوع قلمداد کرد و گفت: والدین برای درمان فرزندان خود باید به استان ­های همجوار مراجعه کنند که بعضی از این عزیزان با توجه به استمرار درمان، ایاب و ذهاب و همچنین مشکلات اسکان نسبت به درمان فرزند خود دلسرد می­ شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر ادامه داد: آموزش و پرورش استثنایی استان برای رفع این معضل یک قطعه زمین را برای ایجاد مرکز جامع در شهر بوشهر در نظر گرفته شده است که برای ساخت و تجهیز آن نیازمند یاری نهادهای دولتی و غیردولتی و همچنین خیران هستیم.

نوروزی راه­ انداری مرکز جامع ارزیابی، تشخیص، توانبخشی و درمان را یک جهش بسیار مناسب در حوزه آموزشی، توانبخشی، مشاوره­ای در استان دانست و خاطرنشان کرد: برآوردهای لازم برای ساخت و تجهیز این مرکز جامع انجام شده است و در صورت تهیه50 درصد اعتبار توسط استان، 50 درصد باقی­مانده توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار