مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد:
مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در ماه رمضان امسال ۲ هزار و ۲۵ نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری استان مراجعه کردند. دکترابراهیم میری مقدم با اشاره به اینکه از افرادی که برای انتقال خون به این مرکز مراجعه کرده اند تعداد هزار و ۵۲۷ نفرموفق به اهدای خون شدند، افزود: همچنین ۴۷ نفر پلاسما خون و۳۱ نفر هم پلاکت اهداکردند. وی با بیان اینکه از بین مراجعه کنندگان ۹۴۰ نفر اهدا کننده مستمر بوده اند، یادآور شد: ۲۰۲ نفر نیز برای اولین دفعه اقدام به این کار خیر کرده اند.
کد خبر: ۹۶۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷ 15 May 2021

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی ضمن تقدیرازاهداکنندگان که درایام کرونا بیماران راتنها نگذاشتند اظهار کرد :درماه رمضان سال گذشته نیز هزار و ۵۳۶ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که هزار و ۲۸۹ نفرموفق به اهدای خون شدند.
میری مقدم با بیان اینکه افراد دارای سن بین ۱۸ تا ۶۰ سال، بدون داشتن سابقه بارداری، بدون داشتن بیماری زمینه‌ای قلبی و ریوی، کلیوی و کبدی می‌توانند برای اهدای پلاسما مراجعه کنند.‌یادآور شد: افراد پس از اولین اهدا، ۲۸ روز بعد نیز می‌توانند برای دومین مرتبه نیز اهدا پلاسما داشته باشند البته به این شرط که بدن آنها آنتی‌بادی قابل قبولی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار