رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر لزوم تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: تا زمانی که ۷۰ درصد از جمعیت جامعه ایمن نشوند این ویروس همچنان وجود دارد.
کد خبر: ۹۶۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ 15 May 2021

 رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر لزوم تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: تا زمانی که ۷۰ درصد از جمعیت جامعه ایمن نشوند این ویروس همچنان وجود دارد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان  در مراسم تزریق واکسیناسیون خودرویی که در اهواز انجام شد در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه امروز این فرصت پیش آمد که همکاران ما در مرکز بهداشت غرب و شرق اهواز در یک مانور بزرگ، کار واکسیناسیون افراد بالای ۷۰سال را به صورت خودرویی انجام دهند.

وی افزود: انجام واکسیناسیون از این طریق علاوه بر فاصله گذاری اجتماعی، ایمنی کار را بیشتر می‌کند و احتمال اینکه شخص آلوده ای در بین متقاضیان باشد کمتر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: امروز این فرصت ایجاد شد که ما از شهروندان اهواز دعوت کنیم تا واکسیناسیون خود را به صورت خودرویی انجام دهند که با استقبال خوبی همراه بود.

وی ادامه داد: این اقدام از ساعت ۱۷:۳۰ در محل دانشگاه علوم پزشکی اهواز آغاز و تا ساعت ۲۲ امشب ادامه دارد لذا همه افراد بالای ۷۰ سال در اهواز می‌توانند با در دست داشتن مدرک شناسایی به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

ابول نژادیان با اشاره به اینکه واکسیناسیون خودرویی در هیچ دستگاه و ارگانی انجام نمی شود، گفت: تعدادی مراکز تجمعی برای تزریق واکسن در شهر اهواز و دیگر شهرهای استان، راه اندازی کردیم و مردم می توانند به این مراکز مراجعه کنند.

وی افزود: همکاران حوزه بهداشت شبانه روز مشغول فعالیت هستند و با توجه به تعطیل بودن امروز فرصتی فراهم شد تا واکسیناسیون خودرویی را اجرا کنیم؛ تمام پرسنل بهداشت استان نیز در روز عید فطر با وجود تعطیلی سر کار بودند و واکسیناسیون افراد را انجام دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: افرادی که واکسن زدند باید توجه کنند که ایمنی در آنها، ۲ هفته بعد از دوز دوم واکسن ایجاد می شود لذا تصور نکنند که بعد از واکسینه شدن، می توانند ماسک خود را کنار گذاشته یا رعایت پروتکل ها را کم رنگ کنند.

وی با اشاره به اینکه واکسن یکی از روش های بسیار امن برای مهار کرونا است افزود: کشورهایی مثل انگلیس که حدود ۷۰ درصد جامعه خود را واکسینه کردند آمار مرگ آن از یک هزار و ۸۰۰ نفر در روز به کمتر از پنج فوتی کاهش پیدا کرده لذا از گروه های هدف خواهش می کنم در اسرع وقت واکسیناسیون خود را انجام دهند.

ابول نژادیان گفت: از زمانی که کادر درمان را واکسینه کردیم وضعیت خوبی در پرسنل ما ایجاد شده و همگی سر کارشان هستند، اگر هم در برخی افراد یک بیماری خفیف بروز پیدا کند جای نگرانی ندارد و مشکلی برای سیستم بهداشت و درمان ایجاد نمی کند.

در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار