رییس حراست شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از کاهش ۹۰ درصدی سرقت نفت خام در منطقه اهواز خبر داد.‏
کد خبر: ۹۶۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷ 15 May 2021

کوروش محمدی با اشاره به دستگیری اعضای یک باند سرقت و دلالی نفت خام در ‏اهواز گفت: طی ۲ سال اخیر، مبادی و مقصدهای سرقت، فروش و نگهداری غیرمجاز نفت خام در منطقه شناسایی شده و با ‏همکاری مقامات انتظامی و قضایی، برخورد قانونی با افراد خاطی انجام شد که در نتیجه آن، آمار سرقت نفت خام در این ‏منطقه به شدت کاهش یافته است‎.

وی افزود: افراد قانون شکن و سارقان در مناطق حاشیه‌ شهر اهواز با نصب انشعابات غیرمجاز بر روی خطوط لوله، ‏اقدام به سرقت نفت خام می‌کردند که با اجرای چندین مرحله عملیات اطلاعاتی و حراستی، اغلب خاطیان دستگیر شدند و همین امر ‏موجب کاهش چشمگیر آمار سرقت نفت خام از خطوط لوله منطقه اهواز تا مرز ۹۰ درصد شده است‎.‎

محمدی همچنین خاطر نشان‌کرد: در آخرین عملیات برخورد با سارقان نفت از خطوط لوله، شامگاه پنجشنبه (۲۳ اردیبهشت) فردی به نام ن.س که از ‏سارقان و دلالان اصلی منطقه بوده است دستگیر و به مقامات انتظامی تحویل شد. ‏

رئیس حراست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تاکید کرد: در این عملیات همچنین همدستان فرد دستگیر شده نیز شناسایی و ‏به مقامات انتظامی معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به عنوان بزرگ ترین شرکت تابع شرکت ملی نفت ایران با ۴۵ میدان و ۶۵ مخزن هیدروکربوری بزرگ و کوچک در گستره‌ای افزون بر ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع از استان بوشهر تا شمال خوزستان، حدود ۸۰ درصد نفت خام و ۱۶ درصد گاز کشور را تولید می‌کند. در این قلمرو وسیع نفتی میدان های بزرگی همچون اهواز، گچساران، مارون، آغاجاری، کرنج و پارسی و بی بی حکیمه قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار