تابناک-فرمانده انتظامی استان از کشف 195 هزار و 866 لیتر گازوئیل قاچاق در پوشش کانتینر در یکی از بنادر تجاری استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶ 15 May 2021

به گزارش خبرنگارتابناک از بندرعباس، سردار "غلامرضا جعفری" در تشریح این خبر بیان داشت: مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان "بندرعباس" در راستای برخورد با قاچاق سازمان یافته و ضربه زدن به سرشاخه های اصلی قاچاق با انجام کار گسترده اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های پلیسی اعضای یک باند قاچاق سوخت که با سند سازی و شگردهای مختلف اقدام به قاچاق از طریق مبادی قانونی می کردند را شناسایی و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: پس از چندین روز کار و تلاش شبانه روزی توسط تیم های مجرب پلیس مشخص شد تعدادی افراد سودجو به سرکردگی فردی گازوئیل را به صورت عمده از استان های همجوار و با استفاده از چندین دستگاه تانکر تحت پوشش روغن پایه وارد استان کرده و سپس سوخت های مذکور را در مشک های بزرگ 30 هزار لیتری در ۹ کانتینر جاسازی و در محوطه یکی از بنادر تجاری استان نگهداری تا در فرصتی مناسب به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر کنند.

فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: ضمن هماهنگی با مقام قضائی با تشکیل تیمی به محل اعزام و در بازرسی های دقیق صورت گرفته ۹ کانتینر مورد هدف که به صورت پراکنده در میان انبوهی از کانتینرها در محوطه پارک شده بود، شناسایی و در بازرسی به عمل آمده 195 هزار و 866 لیتر گازوئیل کشف و ضبط شد.

سردار جعفری ارزش سوخت های قاچاق کشف شده در این عملیات را برابر نظر کارشناسان مربوطه، 40 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه یک متهم به عنوان عامل اصلی قاچاق شناسایی و تلاش ماموران برای دستگیری وی و دیگر اعضای این باند ادامه دارد.

این مقام انتظامی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه قاچاق برای استان و کشور تهدید امنیتی و اقتصادی بزرگی است، اظهار داشت: ضروری است سایر ادارات و دستگاه های مرتبط و مسئول با این پدیده شوم و خلاف شرع که منطبق بر خواست دشمن بوده و موجب هدر رفت سرمایه ملی می شود، با انجام به هنگام و صحیح وظایف مربوطه به خوبی ایفای نقش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار