محسن رشیدی اقدم در گفتگو با تابناک:
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمانشاه از شرایط مشمولان طرح بازنشستگی پیش از موعد این صندوق خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱ 15 May 2021

محسن رشیدی اقدم در خصوص آخرین شرایط بازنشستگی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: قانون بازنشستگی این صندوق برابر با ۶۵ سال سن و ۱۵ سال بیمه پردازی اعضا است.

وی افزود: بر اساس مصوبه مجلس در سال ۹۵ (بند ب ماده ۵۷ قانون احکام دائمی) در سال ۹۵ کسی که ۷۰ سال سن و ۱۰ سال بیمه پردازی داشته باشد مشمولِ بازنشستگی ۵ ساله که به آن بازنشستگی پیش از موعد می‌گویند، می‌شد، سال بعد از آن، کسی که ۶۹ سال سن و ۱۱ سال بیمه پردازی داشت، بازنشست می‌شد و با این روند حرکت می‌کرد تا به همان ۶۵ سال سن و ۱۵ سال بیمه پردازی برسد. به این معنی که هر سال ۱ سال بر بیمه پردازی افزوده و از سنِ افراد یک سال کمتر می‌شود (۷۰ سال سن ۱۰ سال بیمه پردازی، ۶۹ سال سن ۱۱ سال بیمه پردازی، ۶۸ سال سن ۱۲ سال بیمه پردازی تا... ۶۵ سال سن و ۱۵ سال بیمه پردازی)

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه تصریح کرد: مدیر عامل صندوق امسال مجددا ۷۰ سال سن و ۱۰ سال بیمه پردازی را برای بازنشستگی اعلام کرده، اگر چه در ۵ سال گذشته بازنشستگی برای سن ۷۰ و بیمه پردازیِ ۱۰ سال وجود داشته چرا که برخی افراد در این سنین جامانده بودند.

وی ادامه داد: بنابراین در ۵ سالِ گذشته با دستور مدیر عامل ۷۰ ساله‌ها هم بازنشست شدند، این روال ادامه یافت تا امسال که آخرین سال آن مصوبه محسوب می‌شود و مطابق با آن کسی که ۶۶ سال سن و ۱۴ سال بیمه پردازی داشته باشد، بازنشست می‌شود و همچنین مطابق با روال قبل افرادی که ۶۵ سال سن و ۱۵ سال سال بیمه پردازی داشته باشند هم بازنشست می‌شوند.

لازم به ذکر است که مستمری بگیر ناشی از فوت که خانواده مستمری را دریافت می‌کنند، مستمری بگیر ناشی از سالمندی، مستمری بگیر از کارافتادگی و مستمری بگیر ناشی از بازنشستگی پیش از موعد، چهار گروه مستمری بگیر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

گفتنی است مشمولان این طرح عبارت‌اند از بیمه شدگانی که دارای ۷۰ سال یا بیشتر و دارای حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه و بیمه شدگانی که دارای حداقل ۶۶ سال سن و ۱۴ سال سابقه پرداخت حق بیمه هستند. این افراد می‌توانند در صورت تمایل، درخواست بازنشستگی پیش از موعد خود را به کارگزاری صندوق در محل سکونت خود ارائه کنند تا از مزایای آن بهره‌مند شوند همچنین درخواست بازنشستگی، بیمه شدگانی که شرایط سن و سابقه بیمه پردازی لازم را دارند و درخواست بازنشستگی آن‌ها در سال گذشته در سامانه سبا ثبت شده باشد، در سال جاری بررسی و در صورت احراز شرایط قانونی لازم از مزایای بازنشستگی بهره‌مند خواهند شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار