همه ساله با آغاز برداشت محصولات کشاورزی در آبدانان یکی از مشکلات و دغدغه های کشاورزان و همچنین مدیران جهاد کشاورزی کمبود و عدم رغبت فعالیت کمباین داران در شهرستان است.
کد خبر: ۹۶۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 15 May 2021

تابناک ایلام، بهروز مردانی :: همه ساله با آغاز برداشت محصولات کشاورزی در آبدانان یکی از مشکلات و دغدغه های کشاورزان و همچنین مدیران جهاد کشاورزی کمبود و عدم رغبت فعالیت کمباین داران در شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی آبدانان در این خصوص گفت:برداشت محصولات کشاورزی در بخش کلات مورموری با فعالیت ۸۵ کمباین آغاز شده و بیش از ۸۵درصد برداشت محصول در این بخش انجام گرفته است.

عباس پیری تصریح می کند: عمده مشکل برداشت محصول در بخش های سرابباغ و مرکزی و حومه شهر مربوط به نقاطی است که اراضی ناهموار و سنگلاخی دارند و لذا کمباین داران رغبتی به فعالیت در این مناطق ندارند، مخصوصا امسال که بدلیل خشکسالی وضعیت محصول مزارع هم مناسب نیست.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی با همکاری و دستور دادستان محترم و نیروی محترم انتظامی تدابیری اندیشیده تا از خروج کمباین داران تا زمان انجام کار جلوگیری و کارشناسان جهاد حتی در روزهای تعطیل کار کشیک را انجام می دهند.

پیری از کشاورزان خواست جهت تسریع در کار خود در سطح مزارع حضور یافته و با کمباین داران قرارداد بسته وبا تعامل آنها را متقاعد کنند تا به منطقه زراعی آنها رفته و کار برداشت محصول آنها را انجام دهد گرچه ازطریق دهیاران محترم و کشاورزان پیشرو اطلاع رسانی و پیگیری لازم در این خصوص بعمل آمده ،در هر صورت توسل به زور و اجبار شاید آخرین راه حل باشد که آنهم مشکلات متعددی ازجمله درخواست نرخ بالا،برداشت بد و..‌‌‌‌....بدنبال دارد.

این مسئول کشاورزی گفت: در سطح شهرستان حدود۳۰۰۰۰هکتار اراضی زیر کشت گندم و جو رفته که از این میزان تنها ۲۰۰۰هکتار آن آبی بوده و با توجه به خشکسالی شدید در منطقه پیش بینی می شود قریب ۱۰۰۰۰ تن محصول برداشت شود.

پیری اشاره کرد: ۴ مرکز خرید کار خرید گندم مازاد کشاورزان را در شهرستان انجام می دهند و تاکنون ۴۰۰۰ تن گندم تحویل مراکز خرید گردیده است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار