مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام، از توسعه خدمات امدادی جمعیت هلال احمر در استان با اجرای طرح "سحاب" خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ 15 May 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ علی‌اصغر علی‌اکبری بیان داشت: طرح "سحاب" به منظور توسعه خدمات امدادی در ایلام اجرایی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: این طرح که با شعار  "جوان سالم جهان سالم" اجرایی شده است در اهداف خود به توسعه خدمات امدادی و کمک‌های بشر دوستانه دارد و بر آن است تا در ابعاد اجتماعی در حوزه‌های مختلف ایفای نقش کند.

وی تمرکز فعلی طرح "سحاب" در بافت‌های جمعیتی استان ایلام را بر آگاه‌سازی، آموزش و اقدامات پیشگیرانه از شیوع کرونا عنوان کرد و افزود: طرح "سحاب" آموزش‌های امدادی و خدمات بشردوستانه را ارائه می‌کند و رویکرد این طرح اجتماع محوره در مجامع عمومی و در شرایط کنونی کرونا علاوه بر خدمات امدادی و آموزش مهارت‌های امدادی، به ارائه ماسک و مواد ضدعفونی نیز می‌پردازند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های اجتماعی در دوران ظهور پدیده کرونا، افزود: در این طرح هر عضو و یا هر دوچرخه مجهز به کیف‌ کمک‌های اولیه خواهد بود و با گردش در سطح شهر، توزیع ماسک، هشدار در زمینه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و یا ارائه آموزش‌های بهداشتی و خودمراقبتی را انجام خواهد داد.

علی اکبری توسعه و تقویت دامنه بشردوستی و خدمت‌رسانی در حوادث مترقبه و غیرمترقبه را از جمله  دیگر اهداف طرح "سحاب" عنوان کرد و گفت:  تیم "سحاب"در صورت ضرورت می‌تواند بصورت مکمل در کنار تیمهای امدادی حضور داشته و اثر بخش باشد. 

وی با بیان اینکه اعضای فعال در طرح «سحاب»، سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه هستند، خاطرنشان کرد: جوانان در  این طرح، در قالب اکیپ‌های سیار دونفره در دو شکل سواره و پیاده، انجام وظایف امدادی وبشردوستانه را برعهده خواهند گرفت./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار