کد خبر: ۹۶۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳ 15 May 2021

پنجمین و آخرین روز نام‌نویسی از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ستاد وزارت کشور آغاز شد.

تا روز گذشته مجموعا ۳۰۴ داوطلب ثبت‌نام کرده و افرادی از جمله محمد عباسی، محمود صادقی، رستم قاسمی، فریدون عباسی، سعید محمد، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، علی مطهری، علیرضا افشار، محمود احمدی‌نژاد  برای راهیابی به ساختمان پاستور اسم نوشته‌اند.

مهلت ثبت‌نام تا ساعت ۱۸ بوده و اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور دیروز اعلام کرده بود که مهلت نام‌نویسی تمدید نخواهد شد. موسوی ادامه داد: داوطلبینی که می‌خواهند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت کنند باید از ۱۰ ساعت پایانی زمان قانونی در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام استفاده کنند. ضمن اینکه پروتکل‌های بهداشتی هم بایستی رعایت شده و از آوردن همراه ممانعت کنند.

ثبت‌نام از داوطلبان فقط در وزارت کشور انجام می‌شود و داوطلبان تا روز ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند در این انتخابات ثبت‌نام کنند.

شورای نگهبان در فاصله روزهای ۲۶ تا۳۰ اردیبهشت صلاحیت داوطلبان را رسیدگی می‌کند. از روز ۳۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد نیز شورای نگهبان فرصت دارد تا به شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده رسیدگی کند. روز پنجم خرداد لیست داوطلبان تایید صلاحیت شده اعلام خواهد شد.

بر اساس بند ۳ ماده ۲ اصلاحیه مصوبه شورای نگهبان جهت «تعریف و اعلام معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبّر بودن نامزدهای ریاست جمهوری»، شرایط لازم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری عبارت است از:

- سلامت و توانایی لازم جهت ایفای مسئولیت‌های ریاست جمهوری

- حداقل سن ۴۰ سال تمام شمسی و حداکثر سن ۷۵ سال تمام شمسی در هنگام ثبت‌نام

- داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد یا معادل آن مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

- ارائه برنامه‌ها و خط مشی‌های اجرایی در چارچوب صلاحیت و اختیارات قوه مجریه مبتنی بر اسناد بالادستی از جمله قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام

- معرفی مشاوران جهت تشریح برنامه‌ها و توان مدیریتی

- عدم محرومیت از حقوق اجتماعی در زمان ثبت‌نام

- فقدان سابقه محکومیت کیفری مؤثر

- عدم محکومیت قطعی کیفری به جرایم اقتصادی از جمله کلاهبرداری، رشاء و ارتشاء، اختلاس، تبانی در معاملات دولتی، پولشویی، اخلال در نظام اقتصادی کشور و عدم محکومیت به اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی ایران

- وابسته نبودن به گروه‌های غیرقانونی و فقدان سوابق سوء امنیتی از جمله در فتنه سال ۱۳۸۸، عدم وابستگی به رژیم گذشته و مؤثر نبودن در تحکیم آن

 

************

** رئیس سابق مجلس ثبت نام کرد

علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

 لاریجانی  بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: مسئله امروز ایران نه با اقدامات نمایشی پوپولیستی، نه با کلید جادویی و نه با سوپرمن بازی قابل حل است!

 رئیس سابق مجلس ادامه داد:سیاست خارجی کشور هدفش باید تسهیل روابط خارجی در جهت توسعه اقتصادی کشور باشد؛حل مسائل پیچیده بین المللی نیازمند افراد کار بلد است.

لاریجانی در ادامه گفت:دولت من ربطی به دولت روحانی ندارد. سبک و سلیقه من در اداره کشور و در حل مسائل بین المللی و منطقه ای در عرایض من مستتر بود. من به صورت مستقل در انتخابات شرکت کردم.

 

 
 
 

لاریجانی ثبت نام کرد

**  رئیس شورای شهر تهران نامزد شد

در آخرین روز از ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و کاندیدای اصلاح طلبان با حضور در ستاد انتخابات کاندیدای ریاست جمهوری شد.

 هاشمی پس از ثبت نام گفت:جهانگیری به من گفت ثبت‌نام کنم،

من و جهانگیری رایزنی کردیم. ایشان در جبهه اصلاحات ایران بیشترین رای را آوردند و در دولت فعلی و دولت‌های گذشته تجربیات زیادی داشتند. براساس مشورت ایشان به من گفتند که مناسب است ثبت‌نام کنید.

 

 

 
 
 

محسن هاشمی ثبت نام کرد

 

** فیروزآبادی هم کاندیدای ریاست جمهوری شد

سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد و نامش را به عنوان یکی از کاندیداها به ثبت رساند.

 

** ادامه ثبت نام های فله ای

مسعود پزشکیان نامزد جبهه اصلاحات برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ وارد وزارت کشور شد، پیش از این محمود صادقی و یک محکوم امنیتی نیز در انتخابات ثبت نام کرده اند.شنیده می شود همه ۱۴ نامزد منتخب اصلاح طلبان در انتخابات ثبت نام خواهند کرد.

موسوی لاری از سران مجمع روحانیون مبارز از همه اصلاح طلبان خواسته است در انتخابات ثبت نام کنند.

 
 
 

 

** وزیر روحانی ثبت نام کرد

عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی  و منتخب جبهه اصلاحات برای ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات شد.

 

** وزیر اقتصاد دولت دهم کاندیدای ریاست جمهوری شد

سید شمس الدین حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی و وزیر اسبق اقتصاد و امور دارایی با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

 
 
 

ثبت نام شمس الدین حسینی

** صف کشی دوباره نامزدهای نا آشنا

در حالی آخرین روز ثبت نام انتخاباتی از دقایقی پیش در وزارت کشور آغاز شده که چندین داوطلب نام‌آشنا برای حضور در ستاد انتخابات کشور صف بسته‌اند. بر اساس ابلاغیه شورای نگهبان امکان ثبت نام از افراد بدون صلاحیت وجود ندارد؛اما وزارت کشور با فرمان غیر منطقی روحانی در روند نام نویسی در انتخابات اخلال ایجاد کرده است.

در ادامه بخشی از حاشیه های حضور این افراد در وزارت کشور را خواهید خواند:

** داوطلبی با وعده ۱۲۰ میلیونی

داوطلبی که خود را مخترع پروژه های بزرگ می داند، می گوید دنیا از آوازه اش به وحش در خواهد آمد از رشت به تهران آمده و چندین دکترا دارد.

وی می گوید به هر فرزند متولد شده ۱۲۰ میلیون تومان پول خواهد داد.او اذعان دارد که تمام دنیا منتظر حضورش در این دوره از انتخابات خواهند بود.

وی با صراحت می گوید رقیبم را پدر نزاییده است و به نفع هیچ کس هم کنار نخواهم رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :