مدیر عامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه گاز طبیعی بخش عمده‌ای از سبد مصرف انرژی مشترکان این استان را تشکیل می‌دهد، گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد انرژی استان از طریق این سوخت تامین می‌شود.
کد خبر: ۹۶۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 15 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، احمد فعله گری اظهار داشت: هم اکنون حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال گاز در کردستان وجود دارد که بیش از هفت هزار و ۹۵۰ کیلومتر آن در مناطق روستایی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه این استان از لحاظ شاخص گازرسانی روستایی جزو ۱۰ استان برتر کشور محسوب می‌شود، اضافه کرد: اکنون یک هزار و ۴۰۲ روستای استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل و ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی به ۹۶ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: در سال جاری عملیات گازرسانی به ۱۴۵ روستا و ۲۵۰ واحد صنعتی هدف‌گذاری شده است و ظرفیت ایستگاه‌های سی‌جی‌اس شهر‌های سقز و دیواندره و ریخلان مریوان نیز افزایش خواهد یافت.

فعله‌گری انجام کار لوله‌کشی و گازرسانی در مناطق روستایی کردستان را سخت و هزینه‌بردار اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی شده تا پایان امسال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت به شبکه سراسری گاز متصل شود، البته به روستا‌های کم‌جمعیت هم که در مسیر خط لوله بوده، گازرسانی شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار