خبرگزاری ایتارتاس روسیه نوشته دولت مسکو فهرست کشور‌های غیردوست این کشور را مورد تأیید قرار داده است. تنها نام دو کوشر در این فهرست قرار دارند: آمریکا و جمهوری چک.
کد خبر: ۹۶۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۳ 15 May 2021

روسیه رسماً آمریکا را در فهرست کشورهای غیردوست قرار داد

 

 

به گزارش تابناک سمنان دستورالعمل مربوط به قرار گرفتن نام دو کشور در فهرست یاد شده روز جمعه در پورتال رسمی اطلاعات حقوقی روسیه قرار گرفته است.

طبق این دستورالعمل، جمهوری چک مجاز به استخدام حداکثر ۱۹ تبعه روسیه برای کار در سفارت کشورش خواهد بود. ایالات متحده اجازه استخدام هیچ تبعه روسیه برای این منظور را نخواهد داشت. 

 رئیس جمهور روسیه چند هفته پیش حکمی را امضا کرد که دولت را موظف می‌کند به اقدامات غیردوستانه برخی کشورهای غربی پاسخ دهد.

بر اساس این دستور، مأموریت‌های دیپلماتیک، نهادهای کنسولی و دفاتر نهادهای دولتی دیگر کشورها که رفتار غیردوستانه‌ای با روسیه، افراد دارای تابعیت روسیه و نهادهای قانونی این کشور داشته باشند، از نظر به کار گرفتن کارمندان روس، با محدودیت‌هایی مواجه شده یا حتی به طور کامل با ممانعت مواجه خواهند شد.

با این حال افراد دارای تابعیت این کشورها، برای ورود به روسیه و انجام مأموریت‌های دیپلماتیک، محدودیتی نخواهد داشت.

علاوه بر این، دولت روسیه موظف است، تعداد افرادی که می توانند در مأموریت‌های دیپلماتیک این کشورها در خاک روسیه فعالیت کنند را به آن‌ها ابلاغ کنند و قراردادهایی که تا قبل از امضای این حکم، در خصوص مأموریت‌های خارجی وجود داشته، باطل هستند.

دولت آمریکا چند هفته قبل تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد آمریکا را ترک کنند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است که به تحریم‌های آمریکا و اقدام این کشور در اخراج ۱۰ دیپلمات روس پاسخ خواهد داد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار