سارا شاه آبادی در گفتگو با تابناک:
معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه بروز برخی عوارض ناشی از واکسیناسیون کرونا عادی است، گفت: تا کنون عارضه جدی ناشی از تزریق واکسن کرونا در استان مشاهده نشده است.
کد خبر: ۹۶۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 15 May 2021

سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: باید در نظر داشت که یک ویروس در راستای افزایش قدرت ماندگاری و انتقال خود جهش می‌یابد. به هر حال ویروس آفریقایی نیز گونه‌ای از ویروس جهش یافته کرونا است که قدرت سرایت بالایی دارد و می‌تواند جوانان و نوجوانان را درگیر کند.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا چینی هم نوجوانان و جوانان را درگیر می‌کرد، اما شدتش کمتر بود، خاطر نشان کرد: کرونا آفریقایی نوجوانان و جوانان را با شدت بیشتری درگیر می‌کند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه در خصوص عوارض ناشی از تزریق واکسن کرونا تصریح کرد: نه تنها واکسن کرونا بلکه تمامی واکسن‌ها یکسری عوارض خفیف و معمولی دارند که عادی است، در واقع مکانیزم واکسیناسیون اینگونه است که سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده تا سلول‌های ایمنی بدن آمادگی دفاع در برابر ویروس اصلی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: به هر حال وقتی سیستم ایمنی تحریک می‌شود یکسری عوارض خفیف مثل تب، لرز و بدن درد و چیزی شبیه به کرونا در فردی که واکسن زده بروز می‌کند اگر چه ممکن است در بعضی افراد هم هیچ علامتی بروز نکند.

شاه آبادی با بیان اینکه یکسری عوارض نادر است و همانطور که از نامش پیداست به ندرت اتفاق می‌افتد، تاکید کرد: عوارضی مانند تشنج یا تب‌های شدید که خوشبختانه تا کنون در جمعیتی از آستان کرمانشاه که واکسینه کرده ایم، مشاهده نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار