رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: جهانگیری: هیچ کاندیدایی مثل من کشور را نمی شناسد / رستم قاسمی: در دولتم مانند احمدی نژاد عمل می کنم / وزیر دولت اصلاحات: حمایت اصلاح‌طلبان از صالحی دور از ذهن نیست و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۶۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶ 15 May 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

گفت و گوی تلفنی لاریجانی با مراجع تقلید قبل از ثبت نام در انتخابات

دکتر علی لاریجانی در تماس تلفنی با حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی، جوادی آملی، سبحانی ،مظاهری، نوری همدانی و همچنین حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی ضمن تبریک عید سعید فطر در خصوص آمادگی خود برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری با ایشان گفتگو کرد.به گزارش خبرگزاری مهر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ضمن توصیه به در نظر گرفتن رضای الهی در امور، برای توفیق آقای لاریجانی در خدمت به مردم دعا و طلب خیر فرمودند.همچنین آیات عظام جوادی آملی ،مظاهری سبحانی و نوری همدانی ضمن تاکید بر نیاز کشور به فکر و شخصیت وی، برای توفیق ایشان دعا کردند.نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی نیز ضمن تبریک عید فطر اظهار داشتند «ما همیشه دعاگوی حضرت عالی بودیم و برای خدمت به مردم برای شما آرزوی موفقیت داریم».

کنایه عبدی به اظهارات احمدی‌نژاد

عباس عبدی با کنایه به حرف‌های محمود احمدی‌نژاد نوشت: ایران با همه دنیا متفاوت است.عباس عبدی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در حساب کاربری خود در توئیتر با کنایه به صحبت‌های محمود احمدی‌نژاد نوشت: «ایران با همه دنیا متفاوت است؛ برای انتقادات عادی که در بیشتر کشورها آزاد است ممکن است اینجا مشکل پیدا کنید. در مقابل برخی هستند که می‌توانند بدترین حرفها را بزنند که در هرجای دیگر باید پاسخگو باشند ولی در ایران راست راست می‌گردند.»

واکنش عطریانفر به اظهارات انتخاباتیِ احمدی‌نژاد

فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: به باور من ریشه اساسی عقب‌نشینی آقای ظریف این بود که انسجام ملی در انتخابات مخدوش نشود و فضاسازی‌هایی علیه جامعه و جریان انتخابات به وجود نیاید.محمد عطریانفر در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص رفتارهای عجیب محمود احمدی‌نژاد و اظهارات او پیرامون انتخابات علیرغم عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: این یک سنت کاملا پسندیده‌ای است که از جانب رهبری نسبت به مسئولان ارشد نظام وجود دارد که پس از پایان دوران خدمت و ماموریت‌شان آن‌ها را دعوت می‌کنند به عنوان یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تا از تجربیات و توفیقات و دستاوردهای گذشته‌شان بتوانند خدمت و مشورتی به کشور و دولت ارائه کنند.وی افزود: آقای احمدی‌نژاد هم متناسب با چنین روند کلی و سنت حسنه‌ای که رهبری در پیش می‌گیرند به عضویت مجمع تشخیص در آمدند. لکن این نمی‌تواند یک امر پایدار و دایمی باشد، طبیعی است که اگر هر کدام از اعضای مجمع تشخیص ساختارشکنی را در پیش بگیرد آن هم در حالی که خودشان باید در مقام تشخیص مصلحت مورد توجه باشند و ملاک و مبنای فعالیت برای نظام باشند؛ خودشان بخواهند نظام مستقر را مخدوش و تضعیف کنند و مهمترین رکن مردمسالاری کشور را که انتخابات است زیرسوال ببرند و به گونه‌ای رفتار کنند که دلالت بر خودپسندی و خودشیفتگی بیش از حد داشته باشد، طبیعی است که فاقد صلاحیت برای حضور در آن جایگاه خواهند بود.عطریانفر در ادامه خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم روندی که ایشان در پیش گرفته قطعا از نظر رهبری دور نخواهند ماند و به‌نظرم می‌رسد که رهبری در اولین فرصت، عذر ایشان را از عضو در مجمع تشخیص مصلحت خواهد خواست.

کاندیدای معروف اصلاح طلبان چه زمان به ستاد انتخابات می رود؟

مشاور رسانه‌ای مسعود پزشکیان با بیان اینکه وی صبح روز شنبه برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور می‌رود، او را سخت‌ترین گزینه مقابل اصولگرایان دانست.علی‌اصغر شفیعیان از نزدیکان مسعود پزشکیان، در خصوص زمان حضور این کاندیدا در ستاد انتخابات اظهار داشت: با توجه به مجموع شرایط ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری تصمیم دکتر پزشکیان به ثبت‌نام در ۹ صبح روز شنبه است و ان‌شاالله ایشان شنبه به وزارت کشور خواهند رفت.وی با توجه به آرایش فعلی انتخابات کشور افزود: ما برای ایجاد یک رقابت اخلاقی و در عین حال حداکثری آمادگی کامل داریم و در صورت تایید صلاحیت آقای پزشکیان قطعا یکی از سخت‌ترین گزینه‌های انتخاباتی در مقابل اصول‌گرایان خواهد بود.شفیعیان در مورد نامزد نهایی جبهه اصلاحات گفت: به نظر می‌رسد در صورت ثبت نام دکتر جهانگیری فرآیند کاندیدای نهایی به نظرسنجی موکول شود و در غیر این صورت به نظر رقیبی برای آقای پزشکیان در جبهه اصلاحات وجود ندارد.

ظریف در انتخابات 1400 از چه کسی حمایت می کند؟

سعید جعفری در کلاب هاوس گفت: با توجه به اینکه، آقای ظریف و صالحی صاحب یک فرزندی به اسم برجام هستند. فکر می کنم تنها گزینه‌ای که آقای ظریف در انتخابات از آن حمایت کند، می‌تواند آقای صالحی باشد.دیاکو حسینی کارشناس مسائل بین الملل در کلاب هاوس انتخاباتی خبرگزاری خبرآنلاین با عنوان «نقش ظریف در انتخابات ۱۴۰۰»، گفت:آقای ظریف بارها در جلسات خصوصی از ضرورت اجماع در سیاست داخلی برای پیشبرد موفق سیاست خارجی سخن گفتند.

وی گفت: در یک کشور عادی، هرگز سیاست خارجی اولویت انتخابات نیست مگر در شرایط جنگی. حضور آقای ظریف در انتخابات کمک می کرد که سیاست خارجی اولویت اول انتخابات باشد و این به ضرر سیاست خارجی است.حسینی گفت: نیامدن آقای دکتر ظریف به این معنا نیست که ایشان نمی تواند در انتخابات تاثیر گذار باشد. آقای ظریف بسیار محبوب است و حمایتشان از هرکسی تاثیر می گذارد. از سمتی من فکر می کنم آقای ظریف تراز سیاست خارجی ما را تغییر دادند و تبدیل به یک استدلال قدرتمدند در سیاست خارجی تبدیل شدند.این کارشناس بین الملل گفت:‌ بزرگترین کاری که آقای ظریف کرد این بود که یک تفسیر جدید از شعار نه شرقی نه غربی ارائه داد. در سال های قبلی در ایران دو جبهه یا شرق گرا یا غرب گرا داشتیم، اما آقای ظریف تفسیر تازه ای ارائه داد و آن این بود که ایران برای رابطه خوب با شرق باید رابطه بدون تنشی با غرب داشته باشد و برعکس.

وی گفت: لازم است که مفهوم نه شرقی و نه غربی را به این شکل پیش ببریم، برجام هدف اصلیش این بود که چنین فضایی به وجود بیاید. من فکر می کنم که الان هم با وجود مشکلات برجام آقای دکتر ظریف این فضا را جلو بردند. الان این سوال مطرح است که می خواهیم به دوره ای برگردیم که چاره ای جز شرق گرایی و غرب گرایی وجود نداشت، یا تراز آقای ظریف را جلو ببرم. فکر می کنم که نامزدهای انتخاباتی چاره ای ندارند که به این سوال اصلی جواب بدهند.حسینی گفت: حرف اصلی آقای دکتر ظریف در آن فایل صوتی این بود که میدان و دیپلماسی باید واحد باشد و گله ایشان این بود که یکی بر دیگری در جاهایی اولویت پیدا کرده است. من خودم شاهد این بودم که آقای ظریف با آقای سلیمانی یک رابطه عاطفی داشت.وی گفت: یادآوری کنم که آقای ظریف دو نقش دارد، یک ایشان مسئول دستگاه دیپلماسی است و دوم ایشان مسئول اجرای سیاست خارجی است. شهادت می دهم که آقای ظریف هرگز به این دوگانه اعتقاد نداشت و تنها بحثشان وحدت بود. ما به هیچ عنوان نباید وارد این بحث‌هایی بشویم که آقای ظریف به آن اعتقاد ندارد.

نظر عضو کارگزاران درباره ورود صالحی به انتخابات

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: حضور دکتر صالحی در انتخابات خبر خوبی است. نقطه قوت آقای صالحی همکاری با ظریف است و باتوجه به این که آقای ظریف نمی‌‌آید و اگر احتمال را بر این بگذاریم این کار یک هماهنگی بوده است، زمینه برای این که بتواند رأی بخش خاکستری را جمع کند، بسیار زیاد است.علی محمدنمازی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر این خبر درست باشد، نام آقای صالحی می‌تواند به فهرست ۱۴ نفره جبهه اصلاحات ایران که چندی پیش منتشر شد، اضافه شود. البته آن لیست به ۱۳ نفر کاهش پیدا کرد چرا که جناب آقای ظریف حاضر به ثبت‌نام در این دوره از انتخابات نشده است.این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: معتقدم اگر آقای صالحی توسط جبهه اصلاح‌طلبان مورد بررسی قرار گیرد و برنامه‌ها و دیدگاه‌های ایشان پسندیده شود، در همین روزهای باقی مانده می‌تواند نظرات را به خود جلب کند و بعد از خروج از روند شورای نگهبان، کارها آغاز شود.وی خاطرنشان کرد: اعتقادم بر این است اگر نظر سنجی‌های علمی اثبات شود، آقای دکتر صالحی بیشترین رأی را دارد و احتمال رأی‌آوری ایشان از دیگران بیشتر است و ممکن است ائتلاف حول محور ایشان انجام گیرد.

مشاور سابق احمدی‌نژاد از پدیده انتخابات رونمایی کرد

عبدالرضا داوری، مشاور پیشین احمدی‌نژاد در کلاب هاوس مدعی کاندیداتوری صالحی، معاون روحانی و رئیس سازمان انرژی اتمی در انتخابات شد.

روایت چهره نزدیک به لاریجانی از تصمیم وی برای انتخابات

چهره نزدیک به علی لاریجانی گفت: رئیس پیشین مجلس قطعا در انتخابات ثبت نام خواهد کرد.عزت الله یوسفیان ملا، چهره نزدیک به علی لاریجانی، در گفت و گو با برنا در رابطه با حضور علی لاریجانی در انتخابات گفت: او قطعا در انتخابات ثبت نام خواهد کرد.او‌ افزود: لاریجانی فردا پیش از ظهر برای ثبت نام‌ به وزارت کشور مراجعه می کند.یوسفیان ملا در رابطه با تغییر تصمیم لاریجانی برای کاندیداتوری اظهار کرد: اصرار بیش از حد دوستان باعث شد لاریجانی حضور پیدا کند البته که خود او‌ توضیحات بیشتر می دهد.

وزیر دولت اصلاحات: حمایت اصلاح‌طلبان از صالحی دور از ذهن نیست

علی صوفی دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات در خصوص مطرح شدن احتمال کاندیداتوری علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، گفت: من به شخصه آقای صالحی را انسان بسیار شریف و تاثیرگذاری می‌بینیم که در دوران مسئولیت خود دلسوز و جدی بوده است. ایشان در سال‌های اخیر فشارهای زیادی را از ناحیه تندروها تحمل کردند.وی ادامه داد: ایشان ویژگی‌های مثبت بارز و فراوانی دارند اما اینکه در انتخابات مورد حمایت اصلاح‌طلبان قرار گیرند، تابع شرایط مختلفی است. نخست اینکه آیا خودشان تمایل به این مساله دارند یا خیر؟ و بعد تمایل اصلاح‌طلبان هم مدنظر است.صوفی در ادامه اظهار داشت: چنین احتمالی بعید هم نیست که اصلاح‌طلبان ببینند یک نیروی توانمند در صحنه انتخابات حضور دارد و مورد اقبال مردم هم است یا در صورت کمک می‌تواند اقبال عمومی را جلب کند، ممکن است به ایشان کمک کنند. اما اکنون فرض بر این است که اصلاح‌طلبان با شرایطی کاندیداها را گزینش می‌کنند که مراحلی هم از آن طی شده است؛ اما به هر حال باید منتظر اتفاقات هفته‌های آینده بود و به طور قطع نمی‌توان از هم‌اکنون نظر نهایی داشت.

این فعال سیاسی احتمال درخصوص احتمال عدم حضور کاندیدای اصلاح‌طلب در انتخابات و تصمیم اصلاح‌طلبان برای حمایت از یک گزینه فنی و متخصص به‌جای یک گزینه با کارنامه سیاسی جناحی، اظهار داشت: در این زمینه ایشان همانند دکتر ظریف هستند که هر دو نفر سیاسی و جناحی نیستند. آقای صالحی هم مانندآقای ظریف در رابطه با مساله انرژی هسته‌ای و مذاکرات پیرامون آن اگرچه مستقیم در مذاکرات شرکت نداشت اما تلاش‌های زیادی انجام داد و پیشینه ایشان یک پیشینه مثبتی است.وی خاطرنشان کرد: در مجموع ایشان سابقه مثبتی دارند و علیرغم اینکه سابقه وزارت در دولت آقای احمدی‌نژاد را هم دارند، کسی آقای صالحی را از نیروهای احمدی‌نژاد نمی‌داند و این امکان وجود دارد که با توجه به خصوصیات مثبتی که ایشان دارد اگر نظر مردم را جلب کند، نظر اصلاح‌طلبان را هم جلب خواهد کرد.

واکنش باهنر به خبر ریاست‌ ستاد لاریجانی

محمدرضا باهنر در پاسخ به سؤالی درباره اینکه گفته شده شما رئیس ستاد تبلیغات علی لاریجانی خواهید بود، گفت که چنین موضوعی قابل تائید نیست.محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به سؤالی درباره اینکه گفته‌شده او رئیس ستاد تبلیغات آقای علی لاریجانی شده است، گفت: چنین موضوعی قابل تائید نیست و هنوز چیزی مشخص نشده است.وی همچنین از توضیحات بیشتر درباره برنامه علی لاریجانی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری، خودداری کرد.برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که محمدرضا باهنر به عنوان رئیس ستاد تبلیغات علی لاریجانی منصوب شده است.

خبر تاجگردون از برنامه لاریجانی برای کاندیداتوری در انتخابات

غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران در مجلس دهم گفت، روز گذشته با لاریجانی دیدار کردم و عزم وی برای کاندیداتوری جزم است.غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران در مجلس دهم و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره شایعه برعهده گرفتن ستاد انتخاباتی علی لاریجانی توسط وی و محمدرضا باهنر، در اتاق سیاست در ایران در کلاب‌هاوس گفت: من دیروز ایشان را دیدم و درباره انتخابات صحبت کردیم اما در مورد مسئله ستاد با ایشان صحبتی نکردیم و بعید می‌دانم مسئولیت ستاد را به بنده بسپارند.وی افزود: اصل کاندیداتوری ایشان پذیرفته است و فکر می‌کنم فردا وارد ستاد انتخابات شوند و عزمشان برای این کار جزم بود.تاجگردون تصریح کرد: من ایشان را از برخی اصلاح‌طلبان شایسته‌تر می‌بینم و انسان عاقلی است در نبود افراد موثری همچون آقای ظریف، اصلاح‌طلبان باید این مسئله که کاندیدای ما حتما اصلاح‌طلب باشد کنار بگذارند و امیدوارم سران اصلاح طلب در این مورد تصمیم درست بگیرند و افرادی در قامت آقای لاریجانی گزینه مناسبی هستند.

کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان یکشنبه مشخص می‌شود

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران گفت: مصوبه مجمع عمومی جبهه اصلاحات این بود که قبل از ثبت‌نام، رای‌گیری دو سوم انجام شود اما چون تکلیف برخی کاندیداها معلوم نبود، بنابراین است که در یکشنبه بعد از ثبت‌نام، کاندیدای نهایی مشخص می‌شود.«آذر منصوری» در کلاب‌هاوس گفت: ما در این جلسه ممکن است به یک نفر یا چند نفر برسیم و افرادی که رای دوسوم مجمع عمومی را به دست بیاورند در صحنه خواهند ماند و در این صورت، کاندیدای نهایی بعد از مناظره‌ها و نظرسنجی‌های ملی و معتبر تعیین می‌شود و سایر افراد به نفع کاندیدای نهایی کنار می‌روند.

کانادا به خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی اقامت دائم می‌دهد

وزارت مهاجرت کانادا اعلام کرد که قصد دارد به خانواده قر بانیان هواپیمای اوکراینی اقامت دائم بدهد.به گزارش گلوبال نیوز، مارکو مندیسینو، وزیر مهاجرت کانادا، شب گذشته اعلام کرد که دولت این کشور می‌خواهد مسیری را برای اعطای اقامت دائم به خانواده قربانیان سانحه هواپیمای اوکراینی در ایران ایجاد کند.وی گفت:‌ اوتاوا همچنان به دنبال فشار بر ایران در راستای شفاف‌سازی در تحقیقات مربوط به سقوط پرواز 752 است.وی گفت: خانواده قربانیان سقوط این هواپیما به حمایت بیشتری نیاز دارند. البته دولت کانادا مشخص نکرده چه تعداد از این خانواده‌ها را خواهد پذیرفت.این وزیر کانادایی می‌گوید که این قانون در ماه می سال آینده اجرایی خواهد شد.بنا به گفته دولت کانادا، اشخاص سببی یا نسبی از جمله همسران، فرزندان، نوه‌ها، مادران، پدران و... که با قربانیان فامیل بوده‌اند می‌توانند برای دریافت اقامت اقدام کنند.در ژانویه سال 2020 مصادف با 2 دی 98 پدافند هوایی ایران به اشتباه پرواز 752 خطوط هوایی اوکراین را با یک موشک کروز اشتباه گرفت و با دو موشک آن را مورد هدف قرار داد که در این حادثه 176 نفر جان خود را از دست دادند.کاناددا می‌گوید: حدود 100 نفر از قربانیان در این کشور مراوده داشته و 55 نفر از آنها شهروند کانادا محسوب می‌شدند.

اصلاح طلبان به جای طلبکاری باید پاسخگو باشند

سید محمد حسینی در پایان گفت: متاسفانه در ۴ دهه گذشته حداقل ۳۲ سال قوه مجریه در اختیار جریان غربگرای اصلاحات و هم پیمانانش یعنی کارگزاران و اعتدال بوده است که به نحو مطلوب و بر اساس اندیشه و مطالبات امام و رهبری و اسناد بالا دستی حرکت نکرده اند و حالا به جای پاسخگویی و عذرخواهی به پیشگاه ملت، با فرافکنی مدعی و طلبکار هم هستند و با انکار ضعف، کم‌کاری و وادادگی خود، ساختار نظام سیاسی ، قانون‌ اساسی و راهبردهای کلان نظام را مقصر معرفی می کنند تا شاید چند صباحی دیگر بر اریکه قدرت اجرایی بمانند.

رستم قاسمی: در دولتم مانند احمدی نژاد عمل می کنم

رستم قاسمی ، وزیر اسبق نفت و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری احتمال ائتلاف با احمدی نژاد را رد کرد.«رستم قاسمی» در پاسخ به اینکه با توجه به حضور تعداد زیادی از اعضای دولت احمدی نژاد در وزارت کشور در روزی که خود احمدی نژاد ثبت نام کرد، آیا هماهنگی خاصی در این رابطه صورت گرفته گفت: هماهنگی خاصی صورت نگرفته ولی نشانگر توانمندی درست دولت آقای احمدی نژاد است.قاسمی با بیان اینکه "در دولت من همه شهروندان به یک چشم دیده می شوند"، عنوان داشت: به سیستان بلوچستان رسیدگی می کنم و به کسانی که خارج از کشور هستند جایگاه می دهم.وزیر اسبق نفت احتمال ائتلاف با احمدی نژاد را رد کرد اما متذکر شد: در دولت کپ و مانند احمدی نژاد عمل می کنم.

دعوت بیش از ۱۰۰۰ دانشجو از رضایی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری

هزار و ۱۱۱ نفر از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور در بیانیه ای از محسن رضایی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ دعوت کردند.هزار و صد و یازده نفر از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور در بیانیه‌ای از محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای حضور در عرصه رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری سال 1400 دعوت کردند.

متن بیانیه این دانشجویان به شرح ذیل است:

« ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم »

خدای متعال سرنوشت هیچ قومی (ملتی) را تغییر نمی ‌ دهد ، مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است ، تغییر دهند.

سوره مبارکه رعد آیه 11

جناب آقای دکتر محسن رضایی (دامت توفیقاته)

سلام علیکم؛

هم‌ اکنون که گام دوم انقلاب اسلامی در مقطعی حساس و تاریخی قرار دارد، ما دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور ، بر آن هستیم تا پس از گذراندن تجربه‌ای تلخ از مدیریت ناکارآمد دولت‌های گذشته، مانع از انتخابی آزمون و خطا گونه شویم و نسبت به مشکلات و معضلات اصلی جامعه خصوصا فلاکت اقتصادی موجود در کشور اقدامی انقلابی و راهگشا را رقم بزنیم.

ما برای دفع خطری بزرگ و دامن‌گیر از ایران اسلامی و مردم عزیز آن از حضرتعالی که الحمدالله هم دانش اقتصادی کافی، هم عملکرد مدیریتی کارآمد و همچنین راهبری فوق‌العاده‌ای که در برهه‌های حساس تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی داشته‌اید، تقاضا می‌ نمائیم به عرصه انتخابات ریاست جمهوری 1400 ورود پیدا کرده و همچنانی که در کنار برادران و یاران رزمنده و شهید خود توانستید خرمشهرهای اقتدار و امنیت کشورمان را فتح نمائید، در فتح خرمشهرهای اقتصادی و فرهنگی با بهره‌گیری از جوانان و دلسوزان متعهد، متخصص، ولایتمدار و انقلابی سربلند شوید.

اخلاص، ولایتمداری، ساده زیستی، تخصص در علم اقتصاد برای حل بزرگترین بحران حال حاضر کشور، عملکرد فوق‌العاده در جایگاه‌های مختلف از جمله دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام، عملگرایی و حضور همیشه مؤ ثر در صحنه باعث شده تا حضور اشخاصی هم چون جنابعالی در جایگاه مدیریت اجرایی کشور را به امری واجب و غیرقابل اجتناب تبدیل نماید.

حال که مردم و نخبگان جامعه دست یاری به سوی شما دراز کرده‌ اند و مطالبه مدیرانی انقلابی، فساد ستیز، دلسوز، متخصص و متعهد به آرمان‌ های انقلاب اسلامی را دارند، شایسته است که دعوت آنها را لبیک گفته و در این میدان و آزمون بزرگ ، حضوری تکلیف محور داشته باشید.

ما با الگوگیری از شهیدان والامقامی همچون مهدی باکری، حسن باقری، قاسم سلیمانی و دیگر شهدای عزیز در دفاع مقدس که در کنار شما و با فرماندهی شما یک لحظه از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی تا پیروزی کامل دست نکشیدند، با اعتماد و اعتقادی راسخ، با یاری خداوند متعال در ذیل توجهات حضرت ولیعصر (عج) و منویات حکیمانه مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) در کنار شما خواهیم ماند و در تشکیل یک ایران بزرگ اقتصادی لحظه‌ای عقب نمی‌ایستیم.

"یا ایها الذین آمنوا ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم"

ای کسانی که ایمان آورده‌اید، اگر خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد.

سوره مبارکه محمد آیه 7

فریدون عباسی: من خودم را صالح تر از بقیه نمی دانم

عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس (کاندیدای ریاست جمهوری) گفت: من خودم را صالح تر از بقیه نمی دانم. کیسه مملکت خالی نیست و نخبگان زیادی برای معاون اولی داریم. من مستقل وارد شدم و افراد بنده شامل هم اصولگرایان و اصلاح طلبان می باشند. مردم ارجح تر از این جناح های موجود هستد مردم که فقط این دو قطب نیستند.

سه قطب انتخابات 1400 به روایت گنجی

عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه" در هشتگ‌های پست تلگرامی خود، سیدابراهیم رییسی، علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری را بعنوان سه قطب انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کرد.

جهانگیری: هیچ کاندیدایی مثل من کشور را نمی شناسد

غلامعلی رجایی با اشاره به دیدارش با اسحاق جهانگیری گفت: آقای جهانگیری گفت در میان گزینه های فعلی هیچ کس مثل من کشور را نمی شناسد و مثل من هم نمی تواند اداره کند. من هم گفتم شما چون نماینده مجلس، استاندار، وزیر و معاون رئیس جمهور بوده اید قاعدتا در این قضیه مشکلی ندارید و اطلاعات شما از کشور به روز است.غلامعلی رجایی با اشاره به دیدارش با اسحاق جهانگیری اظهار داشت: من سه شنبه بعد از ظهر وقت ملاقاتی با آقای جهانگیری داشتم که از قبل هماهنگ شده بود. ایشان از من پرسید که نتیجه دیدار آقای ظریف با آقای خاتمی را نمی دانی؟ گفتم نمی دانم؛ من در راه بودم که شنیدم ایشان امروز بعد از ظهر آنجا بوده ولی می پرسیم. ولی در ملاحظاتی که داشت معلوم بود که {ظریف} نمی آید. نکته ای که کمتر مطرح شد این بود که {ظریف} گفت اگر من بیایم رقیبان به سختی از مردم انتقام خواهند گرفت و من نمی خواهم مردم را وجه المصالحه کنم. اگر خودم و خانواده ام هزینه بدهیم مسأله ای نیست ولی مردم نباید زیر فشارهای اینها بعد از انتخاب من له شوند.عضو حزب مجمع ایثارگران افزود: آقای جهانگیری نگران بود و حتی گفت قرار است بعد از اینکه آقای ظریف را دیدند آقای خاتمی و دوستان جلسه ای در منزل ما داشته باشند و من نمی دانم که این جلسه برگزار شد یا نشد. می گفت من شهریور پارسال آمادگی داشتم و به آقایان هم اعلام کردم که اگر لازم باشد وارد عرصه می شوم. بعد حرفی زد که به نظر من حرف درستی است. گفت در میان گزینه های فعلی هیچ کس مثل من کشور را نمی شناسد و مثل من هم نمی تواند اداره کند. من هم گفتم شما چون نماینده مجلس، استاندار، وزیر و معاون رئیس جمهور بوده اید قاعدتا در این قضیه مشکلی ندارید و اطلاعات شما از کشور به روز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار