مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در قالب برگزاری جشنواره «گل سرخ» در شهر اصفهان ۲۰ هزار درختچه گل رز (گل سرخ) از چهارراه تختی تا دروازه شیراز در خیابان‌های چهارباغ پایین، چهارباغ عباسی و چهارباغ بالا در گلدان باکس کاشته شد.
کد خبر: ۹۶۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹ 14 May 2021

فروغ مرتضایی‌نژاد با اشاره به اینکه گل سرخ یا گل وَرد به زبان عربی از گل‌هایی است که ۱۵۰ گونه و حدود ۲۰ هزار رقم در دنیا دارد، گفت: این گل بومی ایران است و در نواحی مرکزی رشد می‌کند.

وی با بیان اینکه گل سرخ گل ملی ایران است و در ۱۰ کشور دنیا هم به همین عنوان شناخته شده است، گفت: در کتب قدیمی ما مدام صحبت از گل سرخ بوده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد خاطرنشان کرد: گل سرخ نباید حتما رنگ قرمز داشته باشد؛ چراکه منظور از گل سرخ همان گل رز است که ما در کشور و دنیا با رنگ‌های مختلف می‌بینیم.

وی با بیان اینکه در ایران هم نسترن‌ها به عنوان پایه‌های اصلی این گل به شمار می‌رود و روی پایه نسترن انواع رز‌های پُرپَر پیوند می‌شود، گفت: بر همین اساس، کاشت این گل تحت عنوان «جشنواره گل سرخ» در عید فطر انجام می‌شود و سعی کردیم رنگ قرمز این گل را در جشنواره قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: در این جشنواره، فقط در یک محور، ۲۰ هزار درختچه گلِ رزِ متمرکز شده قرار دارد تا علاوه بر ایجاد زیبایی و نشاط در شهر، این گونه از گل به شهروندان هم معرفی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار