مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: با اجرا و ارتقای ۶۳ سایت تلفن همراه بیش از هفت هزار و ۳۰۰ خانوار همدانی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.
کد خبر: ۹۶۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹ 14 May 2021

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت:  با اجرا و ارتقای ۶۳ سایت تلفن همراه بیش از هفت هزار و ۳۰۰ خانوار همدانی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش تابناک همدان، "مجتبی ساکی" روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرایی شدن مصوبات سفر ۲ ماه پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نشان از عزم وزارت ارتباطات در تحقق وعده خود برای رساندن فناوری ارتباطی به روستا‌های دور افتاده و کم برخوردار دارد.

وی اظهار داشت: با اجرای این پروژه که با پیمانکاری ۲ شرکت همراه اول و ایرانسل انجام می‌شود زمینه کاهش شکاف دیجیتال بین مناطق شهری و روستایی و همچنین کمک به کسب و کار‌های مبتنی بر فضای مجازی در روستا‌ها فراهم شده است.

ساکی تاکید کرد: افزایش سطح دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در مناطق دور دست و توسعه شبکه بانکی از دیگر دستاورد‌های اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: در این طرح تعداد ۵۹ سایت توسط اپراتور همراه اول نصب و راه اندازی شده و ۱۳ سایت دیگر نیز حال احداث و راه اندازی است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان ادامه داد: شرکت ایرانسل نیز با نصب و ارتقای چهار سایت در نقاط مشخص در این پروژه مشارکت دارد.

وی با تاکید بر تسریع روند سایت‌های باقی مانده در کوتاه‌ترین زمان ممکن، خاطر نشان کرد: با اجرای این پروژه در ۷۲ روستای استان همدان بیش از هفت هزار و ۳۰۰ خانوار به صورت مستقیم از نسل سوم (۳جی) تلفن همراه بهره مند می‌شوند.

طبق این گزارش ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته آینده برای بهره برداری از چند طرح مخابراتی به استان همدان سفر می‌کند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار