هشت طرح صنعتی به ارزش ۱۴ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و با اعتبار ارزی ۱.۶ میلیون یورو همزمان با عید سعید فطر با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری در منطقه آزاد اروند بهره‌برداری شد.
کد خبر: ۹۶۳۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰ 14 May 2021

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در این آیین گفت: این طرح‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برای ۹۰۷ نفر به صورت مستقیم و برای یکهزار و ۳۲۹ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

حسین گروسی افزود: این طرح‌ها توسط بخش خصوصی برای توسعه منطقه آزاد اروند در سایت صنعتی خرمشهر و شهرک صنعتی شماره یک آبادان به بهره‌برداری رسیدند.

وی بیان کرد: شرکت پرداخت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان اروند با محصول پایانه فروش آنلاین باسیم و بی‌سیم آفلاین و دستگاه خودپرداخت با اعتبار یکهزار و ۲۴۵ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرک صنعتی خرمشهر افتتاح شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند اظهارداشت: صنایع غذایی میهن نیز با محصول سردخانه ۲ مداره پنج هزار تنی و سرمایه‌گذاری ۴۴۲ میلیارد ریال برای ۲۲۵ نفر شغل ایجاد کرده است.

وی افزود: شرکت صنعت الکتریک ایرانیان اروند با تولید محصول طرح توسعه کلید مینیاتوری لامپ ال‌ای‌دی چراغ پروژکتوری با اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۱۶۰ نفر مستقیم و غیر مستقیم در شهرک صنعتی آبادان بهره‌برداری شد.

گروسی گفت: شرکت عطر تن آرای اروند با تولید محصول عطر ادکلن و لوازم آرایشی با سرمایه گذاری ۱۶۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرک صنعتی خرمشهر بهره‌برداری شد.

وی با اشاره با افتتاح مرکز نوآوری منطقه آزاد(اروند تک) افزود: این شرکت با محصول شتاب دهنده با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم افتتاح شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: شرکت یزدان پرتو الماس اروند با تولید محصول انواع لامپ‌های ال ای دی با میزان سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۶۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرک صعتی خرمشهر بهره برداری شد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از شرکت صلح آسمانی اروند گفت: این شرکت با تولید محصول تولید فیلتر روغن موتور با سرمایه گذاری یکهزار و ۴۹۳ میلیارد ریال توسط شرکت چینی در سایت صنعتی خرمشهر بهره برداری شد که زمینه اشتغال ۲۴ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را فراهم کرد.

وی بیان کرد: شرکت فولاد جهان آرا نیز با ساخت و تامین واحد جدا سازی هوا با حجم سرمایه گذاری چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی ۹۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به بهره برداری رسید.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی ۲رودخانه اروند و کارون قرار دارد.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار