مجید یزدانپناه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: اخذ آزمون با روش توصیفی در مقطع ابتدایی منجر به کاهش استرس و رقابت در دانش آموزان می شود به این ترتیب دانش آموز به جای رقابت برای "یادگیری" تلاش می کند.
کد خبر: ۹۶۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ 14 May 2021

روش توصیفی در مقطع ابتدایی منجر به کاهش استرسِ دانش آموزان می شود

مجید یزدانپناه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: آزمون های اول تا ششم ابتدایی بیشتر به صورت توصیفی است، اخذ آزمون به روش توصیفی نه تنها به دلیل شیوع ویروس کرونا بلکه در طول سالیان گذشته نیز اجرا شده است. به این ترتیب معلم در طول سال تحصیلی آموزش های لازم را به دانش آموزان ارائه می دهد و تمرین و فعالیت های کلاسی انجام می گیرد، در نهایت بر اساس فعالیتی که از دانش آموز می بیند و سنجشِ سطح تواناییِ او، تشخیص می دهد که این دانش آموز می تواند در پایه بالاتر ثبت نام کند.

وی افزود: عناوین مختلفی چون "خیلی خوب" ، "خوب" و "نیاز به توجه بیشتر" وجود دارد که دانش آموز بر اساس این عناوین و رأی معلم از یک مرحله به مرحله دیگر عبور می کند، اگر چه معلم در طول سال از دانش آموز آزمون های کوتاه داخلی می گیرد اما نمره ای داده نمی شود و بر روی برگه امتحانی دانش آموز همان عناوین مذکور مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه این روش منجر به کاهش استرس در دانش آموزان می شود، خاطر نشان کرد: به این ترتیب دانش آموزان اول تا ششم ابتدایی دیگر استرسی برای رقابت ندارند و به جای رقابت برای یادگیری تلاش می کنند، در واقع تلاش مدرسه آموزش مهارت های اجتماعی، درست سخن گفتن، بهره گیری مناسب و صحیح از دست و زبان، نحوه پرسش و "نه گفتن" به دانش آموزان است و این موارد در مقطع ابتدایی از نمره ضرورت بیشتری دارد.

یزدانپناه تاکید کرد: به همین دلایل در این مقطع امتحان وجود ندارد بلکه عملکرد دانش آموز تحلیل می شود و تشخیص معلم برای سنجش دانش آموزان کافی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار