در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۲ میلیون دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۱۴ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۵۴۸۱ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۹۶۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷ 13 May 2021

تاکنون یک میلیون و ۶۷۰ هزار و ۱۱۸ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۳۳۰ هزار و ۸۰۵ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲ میلیون و ۹۲۳ دوز رسیده است.


به گزارش  تابناک سمنان  بر اساس اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۴۰۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که ۲۱۷۵ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به دو میلیون و ۷۲۲ هزار و ۷ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۲۹۷ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۷۶ هزار و ۲۳۱ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۲ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۸۹۰ تن بهبود یافته‌اند.

همچنین ۵۴۸۱ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و تاکنون هم ۱۷ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۴۴۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۳۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۳.۴ است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۶.۶ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۴ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار