شعار روز جهانی ارتباطات اعلام شد؛
دبیرکل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) در پیامی، “تسریع تحول دیجیتالی در دوران‌های چالش‌برانگیز” را به عنوان شعار روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی اعلام کرد.
کد خبر: ۹۶۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹ 13 May 2021
دبیرکل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) در پیامی، “تسریع تحول دیجیتالی در دوران‌های چالش‌برانگیز” را به عنوان شعار روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی اعلام کرد.

به گزارش تابناک همدان،  به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هولین ژائو با بیان اینکه فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات هدایتگر جوامع به سوی تحول دیجیتالی بوده، عنوان کرد: این فناوری‌ها، سرآغاز شکل‌گیری اقتصاد دیجیتالی و جامعه اطلاعاتی شده، که در شرایط حاضر، جامعه اطلاعاتی، به عنوان یکی از محور‌های اصلی مبارزه با بیماری کووید-۱۹ شناخته شده است. تجربیات موفقیت‌آمیز بسیاری در تایید اهمیت بالای ICT و همچنین رفع نابرابری‌های دیجیتالی موجود در میان کشور‌ها و در داخل آن‌ها وجود دارد.

وی افزود: در این سال سرنوشت‌ساز، ITU از روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی بهره می‌گیرد تا دنیا را برای تحقق تحول دیجیتالی در تمامی زمینه‌های کاری و بخش‌های زندگی متحد کند. این روز، فرصت مغتنمی است برای تقویت استراتژی‌های ملی درخصوص توسعه ICT، اتخاذ و اجرای سیاست‌گذاری‌های هوشمندانه و اقدام‌های موثر برای ترغیب سرمایه‌گذاری در ICT و مهارت‌های دیجیتالی، ارتقاء خدمات موجود به فناوری‌های نوین، از هوش مصنوعی (AI) گرفته تا نسل پنجم ارتباطات سیار (G)، که در اقتصاد دیجیتالی اهمیت بالایی دارند.

دبیرکل ITU با بیان اینکه این برهه از تاریخ به مشارکت و همکاری همه‌جانبه نیاز دارد، عنوان کرد: من از کشور‌های عضو و سایر ذی‌نفعان تقاضا می‌کنم تلاش‌های ما را هم در راستای مدیریت و بهره‌مندی از توان ICT در حرکت به سوی خط مشی‌های اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی و سازمان ملل متحد (خطوط کاری WSIS، دستور کار ITU Connect ۲۰۳۰، اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد)، و هم درباره شعار امسال ITU برای روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعات (WTISD) مبنی بر “برقراری ارتباط در مناطق فاقد ارتباط به منظور تحقق توسعه پایدار” ادامه دهند تا در تحول دیجیتالی کنونی، هیچ فردی از مزایای ارتباطات و فناوری اطلاعات بی‌نصیب نماند.

هولین ژائو در این پیام، اعلام کرده که ITU مشتاق دریافت تجربیات، چالش‌ها و آموخته‌هایی است که کشور‌ها در این زمینه کسب کرده‌اند، تا آن‌ها را برای ارائه در مراسم بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی ۲۰۲۱ در روز ۱۷ می (۲۷ اردیبهشت) با شعار: “تسریع تحول دیجیتالی در دوران‌های چالش برانگیز” به اشتراک بگذارد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار