۳۲۵ پایگاه برای جمع‌آوری فطریه مردم همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان همدان دایر شده است.
کد خبر: ۹۶۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳ 13 May 2021

این پایگاه‌ها در امکان مختلف از جمله محل اقامه نماز عید فطر، میادین اصلی شهر، دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری، مساجد و اماکن متبرکه شهری و روستایی مستقر و آماده دریافت زکات فطریه روزه‌داران است.

به گزارش تابناک همدان، به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، ۱۷۵ پایگاه برای جمع‌آوری زکات فطره مردم در سطح استان مستقر شده و علاوه بر آن زمینه پرداخت الکترونیکی زکات نیز فراهم شده است.

«پیمان ترکمانه» پیشنهاد داد: امسال با توجه به شرایط کرونایی، مردم روزه دار استان همدان زکات خود را به روش الکترونیکی پرداخت کنند.

وی اظهار داشت: مردم استان می‌توانند به آسانی، کد #۵*۰۸۱*۸۸۷۷* را توسط تلفن‌های همراه خود شماره گیری و فطریه خود را پرداخت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خاطرنشان کرد: شماره کارت «۶۰۳۷۷۹۹۷۹۵۰۱۶۱۴۵» نیز ویژه پرداخت فطریه عام برای پرداخت غیر حضوری فطریه در نظر گرفته شده تا همشهریان به راحتی بتوانند فطریه خود را پرداخت کنند.

ترکمانه اضافه کرد: انتشار هرگونه شماره حساب بانکی غیر از شماره حساب شورای زکات در فضای مجازی ممنوع بوده و همانند سال‌های قبل، توسط مراجع قضایی با متخلفان برخورد شده و مراکز خیریه نیز مجاز خواهند بود در محل خیریه، نسبت به دریافت فطریه اقدام کنند.

۱۵۰ پایگاه جمع آوری فطریه سازمان بهزیستی

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان نیز گفت: ۱۵۰ صندوق و پایگاه شامل فطریه عام، کفاره و سادات در اطراف اماکن، معابر اصلی و مرکزی استان برای جمع آوری فطریه دایر شده است.

«حمیدالله فارسی» با بیان اینکه طبق فتوای مراجع تقلید مردم می‌توانند زکات فطره و کفاره خود را به بهزیستی پرداخت کنند، افزود: این مبلغ صرف کودکان بی سرپرست، بانوان سرپرست خانواده و آسیب دیدگان اجتماعی می‌شود.

فارسی با توصیه به اینکه در دوران شیوع کرونا مردم تا حد امکان کمک‌های خود را به شیوه اینترنتی و غیر نقدی بپردازند عنوان کرد: طبق فتوای فق‌ها مبلغ کفاره می‌تواند در قالب تهیه نان یا مواد غذایی مورد نیاز مراکز و موسسات خیریه اعم از کودکان بی سرپرست، سالمندان، معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی مصرف شود.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان با تاکید بر اینکه ۱۷ موسسه خیریه استان اعم از کودکان، توانبخشی و سالمندان مجاز هستند مشارکت‌های مردمی را روز عید فطر در سطح استان جمع آوری کنند خاطرنشان کرد: کمک‌های دریافتی به سایر موسسات غیر دولتی مانند مراکز مثبت زندگی و کلینیک‌ها در مرکز مربوطه جمع آوری می‌شود. 

فارسی با اشاره به شیوه‌های دریافت فطریه از سوی بهزیستی اعلام کرد: شماره حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی همدان به شماره کارت شتاب ۸۳۹۳-۶۹۲۷-۹۵۷۰-۶۳۶۷ و یا شماره حساب ۴۱۶۵۰۳۴۵۴۱۷۲۴۰۱۱ با شماره شبای IR ۲۱۰۱۰۰۰۰۴۱۶۵۰۳۴۵۴۱۷۲۴۰۱۱ و یا شماره گیری #۱۴۰۰۰۲۸*۴*۷۳۳* کمک‌های مردمی به بهزیستی استان همدان را دریافت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، مسوول بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری گفت که زکات فطره برای امسال گندم، هر نفر ۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی اظهار کرد: برای افرادی که برنج ایرانی مصرف می‌کنند هر نفر حدود ۱۰۰ هزار تومان و برای کسانی که برنج خارجی مصرف می‌کنند هر نفر ۷۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

مسئول بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری در پاسخ به این پرسش که در پرداخت زکات فطره تشخیص قوت غالب چگونه است تصریح کرد: رعایت قوت غالب الزامی ندارد و امروزه عمده مصارف و قوت غالب مردم جهان نیز گندم است بنابراین توجه به قوت غالب الزامی نیست، اما بهتر است کسانی که مصرف اصلی‌شان برنج است برنج را در نظر بگیرند. زکات فطره برای امسال گندم هر نفر ۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 نماز عید سعید فطر صبح امروز و به امامت نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در میدان امام خمینی (ره) و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار