مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: از ۱۰۴ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده در جاده‌های مناطق کوهستانی استان، امسال ۲۲ نقطه اصلاح می‌شود.
کد خبر: ۹۶۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷ 13 May 2021

به گزارش تابناک ارستان، "عباس شرفی" شامگاه چهارشنبه در نشست مجازی با اصحاب رسانه لرستان اظهار داشت: پنج هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی در لرستان وجود دارد که سالانه  ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای برای ایمنی راه های استان باید هزینه شود که این میزان بودجه وجود ندارد.

به گفته وی در جریان سیل اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ حدود یکهزار کیلومتر راه و ۹۰۰ دستگاه پل بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد در این استان تخریب شد.

وی گفت: سیل لرستان بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌های استان وارد کرد که بیشترین خسارات به محورهای خرم آباد - پلدختر وارد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان افزود: پل بزرگ شهید سردار سلیمانی، پل حیات الغیب، طاق عباسعلی و ۲۵ دستگاه پل از دهانه ۱۰ تا ۱۵۰ متری و همچنین پروژه هایی در بخش نگهداری راهها، روکش آسفالت ، بهسازی، پروژه های در بخش حمل و نقل، پروژه‌های در بحث راه‌های روستایی و معاونت راه روستایی و مجتمع‌های خدماتی رفاهی خرداد ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص جاده حاده حادثه خیز ازنا - شازند نیز گفت: خوشبختانه در محور ازنا - شازند یک هماهنگی خوب و منسجم بین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و اداره کل راه و شهرسازی ایجاد شده و بخشی از این محور به عنوان باند دوم آماده افتتاح است که تجهیزات لازم برای ادامه روند آن توسط راهداری نصب شده است.

شرفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر جابجایی مسافر اضافه کرد: سال گذشته تعداد سفر ۲۳ درصد و جابجایی مسافر ۴۳ درصد در مقایسه با سال ماقبل آن کاهش یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: اولویت اجرای راه‌های روستایی براساس برنامه ششم توسعه با روستاهای بالای ۲۰ خانوار است و لرستان از نظر اعتبارات ساخت راه روستایی در رتبه چهاردهم کشور قرار دارد که باید پیگیر جذب اعتبارات متناسب با نیاز استان و شرایط توپوگرافی خاص استان باشیم.

وی با اشاره به حمل مسافر و رعایت کردن نکات بهداشتی در طول سفر اظهار داشت: با نصب سیستم بر روی سامانه صدور بلیط استعلام افراد گرفته می‌شود و در صورت تایید سلامت افراد اجازه سفر صادر شده و در بین مسیر نیز گشت های کنترل نظارت صورت می‌گیرد اما ممکن است تخلفات در این خصوص صورت بگیرد که به محض دریافت گزارش به صورت جدی برخورد خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار