نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: امسال با احتساب قیمت گندم در استان، مبلغ زکات فطره برای هر نفر ۲۰ هزار تومان محاسبه شده است.
کد خبر: ۹۶۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴ 12 May 2021

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، پرداخت زکات فطره را بر هر کسی که فقیر نباشد، واجب دانست و گفت: نماز عید سعید فطر در زمان غیبت امام معصوم(ع) مستحب است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عمل واجب در روز عید پرداخت زکات است، اظهار داشت: مبلغ زکات فطره معادل سه کیلوگرم گندم، خرما، برنج یا کشمش است که با احتساب گندم، حداقل پرداختی با توجه به قیمت روز در بازار برای هر نفر ۲۰ هزار تومان محاسبه شده است که البته مردم می‌توانند بر اساس قیمت بازار محل خود، این مبلغ را بر اساس سه کیلوگرم برای هر نفر محاسبه و پرداخت کنند.
وی مبلغ کفاره را نیز پنج تومان اعلام و بر ضرورت پرداخت زکات تا قبل از ظهر روز عید تأکید کرد و افزود: کسانی که در نماز عید فطر شرکت می‌کنند باید قبل از رفتن به نماز، زکات خود را بپردازند مگر اینکه فقیر اولویت‌داری را بشناسند که در دسترس نباشد بنابراین باید مبلغ زکات را کنار بگذارند و در آن تصرف نکنند.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، اولویت پرداخت زکات فطره را نیازمندان و فقرای فامیل دانست و گفت: اگر فرد نیازمندی در فامیل نبود، نیازمندان محله و شهر خود در اولویت دریافت زکات فطره هستند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تاکید کرد: زکات فطره باید برای فقرا هزینه شود و مانند زکات‌های دیگر نیست که بتوان برای ساخت جاده و مسجد از آن استفاده کرد لذا ما به کمیته امداد(ره) هم تذکر دادیم که پس از جمع کردن زکات، هرچه سریعتر به دست نیازمندان برساند.

نماز عید فطر ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح روز عید سعید فطر در میدان امام خمینی(ره) اصفهان و به امامت آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان اقامه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار