در پایان سال ۹۹، شمارنده پمپ‌های ۴۷ جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (cng) منطقه همدان در مجموع رقم بیش از ۱۶۳ میلیون مترمکعبی را ثبت کردند.
کد خبر: ۹۶۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹ 12 May 2021

مدیر منطقه پالایشش و مصرف سوخت گفت: با مصرف سوخت پاک در بخش حمل و نقل به میزان اشاره شده، در سال گذشته حدود ۱۴۹ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شد.
 
به گزارش تابناک همدان، امین روستایی افزود: در ۳۶۶ روز سال ۹۹ حدود ۸ میلیارد و ۱۴ میلیون مترمکعب گاز سی ان جی در کشور مصرف شده که به نسبت رقم مصرفی منطقه، سهم استان همدان از مصرف کل کشور به ۲ و ۴ صدم درصد رسیده است.

وی با اشاره به مقایسه اعداد و ارقام مصرفی سوخت پاک سال ۹۹ با سال قبل، از افزایش بیش از ۹ درصدی مصرف در سال ۹۹ خبر داد.

روستایی تصریح کرد: در طول سال ۹۹، بیشترین میزان مصرف سوخت سی ان جی با حدود ۱۶ میلیون مترمکعب به اسفندماه و کمترین آن با ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب به فروردین ماه اختصاص داشت.

مدیر منطقه همدان همچنین از مصرف ۱۴ میلیون مترمکعبی سوخت پاک در ۳۱ روز فروردین ماه سال ۱۴۰۰ و افزایش ۴۴ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و افزود: هم اکنون از ۲۶۴ نازل عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده در جایگاه‌های عرضه منطقه، ۲۳۶ نازل فعال و مابقی در حالت رزرو و آماده به کار هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر در ۴۷ جایگاه منطقه همدان سوخت گاز طبیعی فشرده عرضه می‌شود که از این تعداد ۲۵ جایگاه تک منظوره (سی ان جی) و ۲۲ جایگاه دومنظوره (فرآورده مایع و سی ان جی) است.

روستایی تاکید کرد: نقش پررنگ طرح گازسوزکردن رایگان خودرو‌های عمومی و اخیرا خودرو‌های اینترنتی و آژانس که وزارت نفت هزینه‌های آن را تقبل کرده است در ترویج و گسترش استفاده از سوخت سی ان جی مشهود است و این اقدام ارزشمند قطعا در کاهش هزینه‌های خانوار و سبد اقتصادی استفاده کنندگان مضاف بر مزایای زیست محیطی اثر مهمی داشته است. 

مدید منطقه همدان اذعان کرد: روند رو به افزایش گازسوز کردن رایگان خودرو‌های عمومی تاکسی و وانت بار که این روز‌ها سرعت بهتری به خود گرفته بخش حمل و نقل را بیش از پیش به سمت مصرف این سوخت سوق می‌دهد. 

وی از در دستور کار قرار داشتن افزایش تعداد جایگاه‌های عرضه کننده سوخت پاک خبر داد و عنوان کرد: پیشنهاد شده که در مناطق فاقد دسترسی به سوخت پاک شهر‌های دارای موقعیت‌های جغرافیایی و محور‌های مواصلاتی مهم، برای متقاضیان، زیرساخت‌ها و زمین از طریق شهرداری‌ها و تجهیزات توزیع از سوی وزارت نفت تأمین شود که در صورت تأیید و تصویب سهم گاز طبیعی فشرده در سبد سوختی افزایش بیشتری را تجربه خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار