مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه برای استان تهران هفت هزار و ۲۵۳ مگاوات سهمیه برق برای تابستان در نظر گرفته شده است، گفت: برای جلوگیری از قطع برق منازل باید هزار و ۵۴۰ مگاوات برق صرفه‌جویی شود.
کد خبر: ۹۶۳۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹ 12 May 2021

حسین صبوری روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری که در سالن جلسات استانداری تهران برگزار شد، افزود: هفت میلیون مشترک برق در استان تهران وجود دارد که ۲۰ درصد از مشترکان برق کشور را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه ۹ هزار دستگاه دولتی در استان تهران وجود دارد که ۱۷درصد از سهمیه برق استان را مصرف می کنند، ادامه داد: در صورتی که ادارات دولتی مصرف برق خود را تا ۵۰ درصد کاهش ندهند، برق منازل قطع می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: مصرف برق در استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸.۵ درصد افزایش یافته است و اگر هوای تهران یک درجه افزایش یابد مصرف برق ۱۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد.

صبوری، پیک بار مصرف برق را از ساعت ۱۱ تا ۱۶ اعلام کرد و گفت : در پیک مصرف تا جایی که ممکن است مصرف برق باید کاهش یابد و دمای سیستم های سرمایشی بر روی ۲۶ درجه سانتیگراد قرار گیرد.

وی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ اکیپ در تهران و و ۱۰۰ اکیپ در استان تهران برای بررسی میزان مصرف برق ارگان و دستگاه های دولتی در نظر گرفته شده است و گزارشات احصا شده در این زمینه به استانداری ارسال می‌شود.

صبوری با بیان اینکه سال گذشته به مراکز صنعتی که در مصرف برق صرفه جویی کرده بودند ۳۰ میلیارد تومان پاداش پرداخت شد، خاطرنشان کرد: امسال برای فعالان صنعت که در مصرف برق صرفه جویی می کنند ۳۰ میلیارد تومان مشوق در نظر گرفته شده است.

به گفته وی هر سال سه هزار مگاوات به نیروگاه های کشور اضافه می شود اما با توجه به کاهش نزولات آسمانی در تامین برق با مشکل مواجه هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار