مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خبرداد؛
تابناک سمنان: جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اجرای طرح توسعه زراعت چوب با تولید ۸۰ هزار اصله نهال در شهرستان‌های سمنان و شاهرود توسعه می یابد.
کد خبر: ۹۶۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ 12 May 2021

اجرای طرح زراعت چوب در چنبره مشکلات - ایرنا

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: پنج گونه درختی برای طرح توسعه زراعت چوب در استان سمنان برنامه‌ریزی شده است.

جعفر مرادی حقیقی یادآور شد: اکنون ۲۵ هکتار نهال کاری شد، ۲۵ هکتار دیگر امسال نهالکاری می‌شود و ۵۰ هکتار دیگر نیز با مشارکت شهرداری توسعه زراعت چوب دنبال می‌شود.

وی افزود: یکهزار و ۳۰۰ هکتار زمین در مناطق جنوبی شهر سمنان برای توسعه زراعت چوب در نظر گرفته شده که با شهرداری سمنان برای توسعه زراعت چوب به صورت مشارکتی در این منطقه توافق شد.

جعفر مرادی حقیقی ادامه داد: کاشت درختان اکالیپتوس، سنجد و کاج تهران در مناطق گرمسیر استان سمنان و کاشت درختانی مانند صنوبر و تبریزی برای مناطق شمالی و سردسیر استان برنامه‌ریزی شده است.

مرادی حقیقی بیان کرد: اجرای طرح توسعه زراعت چوب یکی ازطرح ملی برای تنفس جنگل‌ها و در قالب اجرای طرح ۹ در ۹۹ سال ۱۳۹۹ بود و در سال ۱۴۰۰ با طرح ۳ در ۱۴ مجددا از سوی سازمان جنگل‌ها توسعه زراعت چوب در دستور کار اداره کل قرار دارد و توسعه زراعت چوب با همکاری شهرداری سمنان و استفاده از آب‌های نامتعارف فاضلاب شهری در مناطق جنوبی سمنان و شاهرود دنبال می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به نقش آفرینی مهم زراعت چوب در تامین مواد اولیه، اقتصاد، اشتغال، معیشت و بی‌نیازی از واردات و افزایش میزان صادرات اظهار داشت: موضوع زراعت چوب به عنوان یک طرح راهبردی برای اشتغالزایی و حفظ عرصه‌های منابع طبیعی مورد توجه است.

وی هچنین اظهار داشت: طرح ایجاد بادشکن زنده به منظور جلوگیری از فرسایش بادی و خاکی و جلوگیری از خسارت به اراضی کشاورزی و زیرساخت‌های شهری و روستایی با استفاده از کاشت درختان به منظور توسعه زراعت چوب امسال نیز مانند سال گذشته دنبال می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار