رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان از آغازاجرای پروژه های آبخیزداری با حجم 19300 متر مکعب در حوزه آبخیز ده نمک شهرستان آرادان خبر داد .
کد خبر: ۹۶۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 12 May 2021
 
 

 

به گزارش تابناک سمنان  مهدی حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان، اجرای پروژه‌های آبخیزداری را در راستای مدیریت منابع خاک و آب بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: آبخیزداری با کنترل و مهار سیلاب ها، در جلوگیری از حوادث غیرمترقبه نقش مهم و اساسی دارد.

او افزود: این پروژه با هدف جلوگیری از خروج روان آب‌های سطحی و بالا بردن نفوذ پذیری خاک منطقه از عملیات بند خاکی استفاده خواهد شد.

مهدی حسینی با اشاره به وضعیت بحرانی سفره‌های زیرزمینی در حوزه ده نمک گفت: اجرای عملیات احداث بند‌های خاکی به حجم ۱۹۳۰۰ متر مکعب در سال جاری در منطقه حوزه ده نمک، تنگه خوشاب رود آغاز گردید، ایشان یکی از ویژگی‌های بارز این عملیات را پیشگیری مهار سیل، بهره برداری از سیلاب، تغذیه آبخوان‌ها و مقابله با پیامد‌های خشکسالی در راستای حفظ تعادل اکولوژیک و اصلاح کاربری اراضی دانستند.

حسینی بیان کرد: تنها راهکار اصلی تحقق ایجاد تعادل بین ذخیره نزولات و مصرف را اجرای جدی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی با همکاری مردم معرفی کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار