رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دامغان تصریح کرد: ۱۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دامغان زیر کشت محصولات جالیزی زیر پوشش پلاستیکی رفته است.
کد خبر: ۹۶۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶ 12 May 2021

۱۳۰ هکتار در دامغان زیر کشت محصولات زیر پوشش پلاستیکی رفت

 

به گزارش تابناک سمنان حسن صرفی  افزود: شهرستان دامغان با توجه به قرار گرفتن در منطقه کویری و کم آب می‌تواند در اجرای طرح کشت زیرپلاستیکی بسیار موفق باشد. 

وی خاطر نشان کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب از طریق جلوگیری از تبخیر سطحی خاک و حفظ رطوبت در عمق خاک از ویژگی های مهم این نوع کشت است. 

صرفی اضافه کرد: خربزه، عمده محصول جالیزی زیرپلاستیکی در این شهرستان است که در منطقه فرات، حومه، امیریه و منطقه دامنکوه کشت می‌شود. 

وی بیان کرد: از اوایل تیر ماه برداشت محصول خربزه زیرپلاستیکی آغاز می‌شود که برداشت ۲۰ تن محصولات جالیزی در هر هکتار پیش‌بینی می‌شود. 

صرفی ادامه داد: زودرس بودن محصول، عرضه خارج از فصل به بازار فروش با قیمت مناسب، کاهش هزینه‌های تولید، کاهش علف‌های هرز، کاهش مصرف نهاده‌ها و امکان کاشت دوم برخی محصولات پس از برداشت از مزایای کشت محصولات جالیزی به روش زیرپلاستیکی است. 

وی به مزایای کشت زیرپلاستیکی اشاره کرد و اظهارداشت: عدم جمع‌آوری به موقع و باقی ماندن بقایای نایلون در زمین و ایجاد آلودگی در محیط زیست به علت تخریب ناپذیر بودن، ایجاد اختلال در رشد و نمو گیاه با قرار گرفتن بخشی از پلاستیک‌ها در زیر خاک از معایب طرح است. 

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دامغان گفت: جهاد کشاورزی در کنار تقویت این نوع کشت، به صورت ویژه بر لزوم جمع‌آوری پلاستیک ها در پایان کشت و پرهیز از رها کردن آنها در طبیعت تأکید دارد. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار