پژمان صالحی فر در گفتگو با تابناک:
مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه گفت: در روز عید سعید فطر در دو شیفت صبح و بعد از ظهر از ٨ صبح لغایت ١٨ عصر پذیرای اهدا کنندگان خون هستیم.
کد خبر: ۹۶۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵ 12 May 2021

روز عید سعید فطر آماده دریافت خون از اهدا کنندگان هستیمپژمان صالحی فر در خصوص وضعیت اهدای خون در ماه بارک رمضان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: وضعیت اهدای خون در ماه رمضانِ امسال نسبت به سال گذشته مناسب‌تر بود، درخواست‌ها نیز در مراکز درمانی نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش و مصرف پلاکت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: در روز عید فطر در دو شیفت صبح و بعد از ظهر از ۸ صبح لغایت ١٨ عصر به صورت یکسره پذیرای اهدا کنندگان خون هستیم.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه از نمازگزاران عید فطر درخواست کرد پس از اقامه نماز به منظور اهدای خون در این مرکز حضور یابند.
صالحی فر خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از اعمال جراحی در ماه مبارک رمضان و به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد، پس از عید سعید فطر احتمالا با تراکم بیشتری مواجه می‌شویم و طبعا نیاز به اهدای خون بیشتر احساس می‌شود.

وی گفت: خون، پلاکت و فراورده‌های مشتق از آن عمر بالایی برای ذخیره سازی طولانی مدت ندارند به این ترتیب بعد از ماه مبارک رمضان هم به صورت دو شیفت از ۷:۳٠ صبح لغایت ۱۹ عصر به صورت یکسره آماده دریافت خون از اهدا کنندگان هستیم.

صالحی فر تاکید کرد: بعد از ماه مبارک رمضان، تیم سیار مرکز انتقال خون به شهرستان‌ها اعزام و متعاقبا برنامه زمانبندی خاص هر شهرستان اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه خون گیری سیار در شهرستان‌ها بیشتر برای ادارات، ارگان‌ها و کارخانه‌ها اجرایی می‌شود، اظهار کرد: بر اساس درخواست این مراکز اقدام می‌کنیم و خون گیری انجام می‌شود.

صالحی فر تصریح کرد: زمان تعیین شده برای خون گیری سیارِ شهرستان‌ها در هر ماه، در روز‌های پایانی ماهِ قبل تعیین می‌شود و برنامه را به شبکه بهداشت، هلال احمر و فرماندار شهرستان اعلام می‌کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار