فرماندار قصرشیرین گفت: مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان این شهرستان در ایام تعطیلات عید سعید فطر برای انجام مبادلات تجاری فعال است.
کد خبر: ۹۶۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ 12 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«مرادعلی تاتار» با بیان اینکه پرویزخان و خسروی ۲ مرز رسمی است، افزود: فعالیت تجاری در این مرزها تعطیل‌بردار نیست و در ایام تعطیلات نیز طبق روال سابق فعال است.

وی اظهار داشت: در تعطیلات عید فطر در صورت پای کار آمدن طرف عراقی همچون روزهای قبل فعالیت صادرات کالا و مبادلات تجاری از این مرزها انجام می شود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: با توجه به سرایت ویروس کرونا تمام مبادلات تجاری از مرزهای خسروی و پرویزخان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام و تمهیدات لازم در این اتخاذ شده است.

تاتار اظهار داشت: تردد مسافر از مرزهای خسروی و پرویزخان با توجه به سرایت ویروس کرونا در این شهرستان همچنان ممنوع است.

وی ادامه داد: هم اکنون روزانه یک هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون کالای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می شود و اولویت محموله های صادراتی با میوه و تره بار و کالاهای فاسد شدنی است.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق و ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

۵۴ درصد صادرات غیرنفتی ایران به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.

براساس تقویم رسمی کشورمان روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۳ و ۲۴ اردیبهشت) مصادف با عید سعید فطر است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار