مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به تدوین بیش از ۲۵۰ برنامه فرهنگی و هنری در سال جاری اشاره کرد و گفت: برای اجرای این برنامه‌ها نیاز به پنج میلیارد تومان اعتبار داریم که در صورت تامین اعتبار و صدور مجوز ستاد کرونا در طول امسال برنامه‌ها را در استان برگزار می‌کنیم.
کد خبر: ۹۶۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 12 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«بهرام فاضلی‌زاد»  افزود: هدف از ارایه این برنامه‌ها این است که جامعه مخاطب ما بداند که این توان و ظرفیت در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد تا این برنامه‌ها را اجرایی کند اما اجرای همه این برنامه‌ها با ۲ شرط امکان‌پذیر است.

تامین اعتبار از وزارت ارشاد و اعتبارات استانی

وی در خصوص شروط لازم برای اجرای این برنامه‌ها توضیح داد: اگر اعتبار مورد نیاز برای اجرای این برنامه‌ها به موقع از سوی استان تامین شود و همچنین ستاد استانی کرونا مجوز برگزاری این برنامه‌ها را بدهد می‌توانیم با اجرای آنها فضای پرنشاطی را در جامعه رقم بزنیم.

فاضلی‌زاد اعتبار مورد نیاز برای اجرای همه برنامه‌های پیشنهادی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان را حدود پنج میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: حدود یک سوم این مبلغ را وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار ما قرار می‌دهد اما بقیه مبلغ باید از سوی استان تامین شود.

او یکی از مشکلات دستگاه‌های اجرایی را نداشتن برنامه کوتاه‌مدت و میان‌مدت دانست و افزود : برنامه اجرایی باید دارای چارچوب باشد و ما برای طرح اجرایی چهار ویژگی وضعیت، ضرورت، اهداف و اجرا را تعیین کردیم و از سال ۹۸ هم بعد از ملاقات با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه سراسر استان و جمع‌آوری پیشنهادت مختلف این برنامه‌ها را در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب کردیم.

وی با اشاره به اینکه همه برنامه‌های تعیین شده در چهار سطح شهرستانی، منطقه همگن، غرب کشور و ملی قرار دارد گفت: غرب استان (اسلام‌آبادغرب، دالاهو، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب)، اورامانات (پاوه، ثلاث‌باباجانی، جوانرود و روانسر)، شرق استان (سنقر، صحنه، کنگاور و هرسین) و کرمانشاه چهار منطقه همگن تعریف شده در برنامه‌های ما است.

برخی از برنامه‌ها و رویدادها ملی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به برگزاری دومین جشنواره فرامرزی مطبوعات در کرمانشاه در سال جاری اشاره کرد و آن را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و افزود: دوره اول این جشنواره که در ایلام برگزار شد بسیار محدود بود اما این دوره به میزبانی کرمانشاه با حضور استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، ایلام، خوزستان، استان‌های شرقی ترکیه، اقلیم کردستان عراق و استان‌های عربی آن برگزار می‌شود.

فاضلی‌زاد با اشاره به اینکه بسیاری از استان‌های کشور درخواست میزبانی این جشنواره را داشتند، گفت: در راستای وحدت، همگرایی، مشترکات فرهنگی، اتصالات مسایل هنری و معرفی جاذبه‌های دیدنی و گردشگری کرمانشاه طرح را تهیه کردیم و در حالی که قرار بود این جشنواره در سال گذشته برگزار شود اما برگزاری مجازی آن ما را به اهدافمان نمی‌رساند بنابراین تصمیم گرفتیم امسال برگزار کنیم.

وی اظهار داشت: در برنامه‌های تهیه شده و با کار کارشناسی فراوان، همه بخش‌های مختلف فرهنگ، هنر و رسانه را دیدیم و به عنوان نمونه جشنواره ملی کهن‌آواهای تنبور، جشنواره ملی فیلم کوتاه شبدیز، جشنواره ملی تئاتر، جشنواره شعر بازی‌دراز، نمایشگاه عکس ایثار، جشنواره موسیقی دفاع مقدس، جشنواره عکس اورامانات، سوگواره اسطوره صالح حاج قاسم سلیمانی، بخشی از برنامه‌های ملی و استانی ما است که اجرایی می‌شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار