مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تشدید برخورد با متخلفان زیست محیطی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸ 12 May 2021

سعید شهند در دیدار با محیط بانان منطقه حفاظت شده انزان مشگین شهر گفت: تشدید برخورد قانونی با عوامل تخریب محیط زیست مانند ورود و چرای غیر مجاز دام اهلی، سوزاندن هر گونه ضایعات پسماند و تخلیه فاضلاب خانگی در محیط طبیعی در مناطق تحت مدیریت، در دستور کار قرار دارد و با جدیت تمام دنبال می شود.

وی با اشاره به اهمیت کنترل پروانه‌ چرای دام‌ها در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان، افزود: ممیزی مراتع با همکاری دستگاه‌های مرتبط از اولویت های اداره‌ کل محیط زیست است.

وی با بیان اینکه ورود بیش از حد دام عشایر به مراتع و مناطق تحت مدیریت باعث تخریب مناطق طبیعی می شود، اظهار کرد: این اقدام جرم محسوب شده و با متخلفان برخورد قضایی و قانونی خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل با اشاره به هزینه‌های جبران‌ناپذیر تخریب محیط زیست بیان کرد: حفظ محیط زیست تنها بر عهده یک سازمان نیست و سایر دستگاه‌ها نیز باید در این رابطه به وظایف خود عمل کنند.

شهند از علاقه‌مندان و دوستداران طبیعت خواست، هرگونه تخلف زیست محیطی مانند ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی، شکار و صید غیرمجاز و تخریب طبیعت را از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

 مجموع مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اردبیل به وسعت ۱۷۳ هزار هکتار، شامل چهار منطقه حفاظت شده آق داغ، نئور، انزان و مغان و دو اثر طبیعی ملی، شامل اثر طبیعی ملی سبلان و غار یخکان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار