تابناک-امروز ثبت نام از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و این مسئله موجب حواشی بسیاری هم شد.
کد خبر: ۹۶۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳ 11 May 2021

به گزارش سیروس سیاسی تابناک هرمزگان،صبح امروز با اعلام وزارت کشور و شورای نگهبان ثبت نام از داوطلبین نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

اولین حاشیه این دوره از انتخابات را حسن روحانی رئیس جمهور کلیک زد و در حالی که شورای نگهبان مصوبه جدید خود را برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ کرده بود و وزارت کشور نیز آمادگی خود برای این امر آغاز کرده بود حسن روحانی رئیس جمهوری که دولتش آخرین روزهای حیاتش را می گذراند و با توجه به عملکرد 8 ساله دیگر وظیفه ای جز برگزاری انتخابات ندارد با اجرای مصوبه شورای نگهبان مخالفت کرد.
کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز در پاسخ به دستور رئیس جمهور ملاک شناخت کاندیداها را مصوبه شورای نگهبان خواند، اما مسئله به همین جا ختم نشد و امروز علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران مصوبه شورای نگهبان را زیر سوال برده و گفت: به اعتقاد حقوق‌دانان، تصمیم اخیر شورای نگهبان نه مصوبه است و نه ابلاغیه، چرا که شورای نگهبان نه مرجع قانونگذاری است که مصوبه داشته باشد و نه مرجع ابلاغ قانون است؛ از این منظر، یک نامه اداری است که شورای محترم نگهبان به وزارت کشور نوشته است.
این دستور رئیس جمهور و عدم اجرای مصوبه شورای نگهبان موجب شده که همچون دوره های گذشته خیلی ها ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را به سخره گرفته و بدون داشتن هیچ یک از صلاحیت ها برای ثبت نام در انتخابات حضور پیدا کنند.


سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اولین کاندیدای جدی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که با حضور در وزارت کشور برای انتخابات ثبت نام کرد، محمد جزو کاندیداهایی است که از بدو اعلام حضور در انتخابات و استعفا از قرارگاه خاتم الانبیا مورد هجمه های فراوانی قرار گرفت، اما آخرین و جدیدترین هجمه به محمد را امروز شاهد بودیم که با استناد به عکسی که حین ثبت نام در ریاست جمهوری گرفته شده است انجام شده است و آن هم اشاره به قیمت بالای ساعت سعید محمد است،گروهی از جریان ها با این استدلال که ساعت سعید محمد اگر اصل باشد 15 میلیون قیمت دارد حاشیه سازی برای این کاندیدای جوان را آغاز کرده اند.

اما حاشیه اصلی روز اول انتخابات گمانه زنی ها بر سر آمدن یا نیامدن آیت الله رییسی است، با وجود اینکه همه رسانه ها ثبت نام سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را قطعی می دانستند و حتی برای آن زمان تعیین کرده و علی نیکزاد را هم بعنوان رییس ستاد انتخاباتی اش معرفی می کردند انتشار خبری از منبعی موثق در قوه قضاییه این موضوع را روشن کرد که آیت الله رئیسی هنوز برای حضور در انتخابات با کسی صحبت نکرده است.
اما ساعتی بعد از این حواشی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب که غلامعلی حداد عادل ریاست آن را بعهده دارد با ارسال نامه ای رسما از سید ابراهیم رئیسی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم که یکی از چهره های مطرح برای انتخابات 1400 می باشد اعلام کرده است چنانچه آیت الله رئیسی برای انتخابات ثبت نام کنند به نفع ایشان در انتخابات ثبت نام نخواهد کرد.



انتهای پیام/علی ستاری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار