بهزاد باباخانی در گفتگو با تابناک:
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با تکذیب اخبار منتشر شده مبنی بر صدرنشین بودن استان کرمانشاه در شاخص فلاکت، گفت: آمار منتشر شده بر اساس نرخ بیکاری زمستان ٩٩ محاسبه شده که ملاک نیست و باید منتظر اعلام نرخ بیکاری سال ٩٩ باشیم.
کد خبر: ۹۶۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹ 11 May 2021

بهزاد باباخانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: اخیرا خبری منتشر شد که بر اساس آن ۲ استان مرزی کرمانشاه و کردستان در پایان سال ۱۳۹۹ از لحاظ شاخص فلاکت صدرنشین شناخته شدند،ولی این خبر صحت ندارد.

وی با بیان اینکه شاخص فلاکت شامل مجموع نرخ تورم سالانه به اضافه نرخ بیکاری سالانه است، خاطر نشان کرد: وقتی هنوز نرخ بیکاری سالانه اعلام نشده و واقعا تعجب دارد بر چه اساسی این شاخص محاسبه و منتشر شده است!

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: این محاسبات بر اساس نرخ بیکاری در زمستان ٩٩ محاسبه شده که ملاک نیست و باید منتظر اعلام نرخ بیکاری سالانه بود و بر اساس آن اقدام کرد، در نتیجه آمار و ارقام اعلام شده صحیح نمی باشد.

باباخانی با اشاره به اینکه در محاسبه انجام شده، نرخ تورم سال ٩٩ را با بیکاری یک فصل (فصل زمستان) جمع کرده اند، گفت: این در حال است که مشاغل در استان کرمانشاه بیشتر در حوزه خدماتی و کشاورزی است به این ترتیب نرخ بیکاری در استان ما بیشتر است، اگر چه بر اساس پیش بینی های صورت گرفته نرخ بیکاری سالانه استان به زیر ١۵ می رسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار