رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: امسال ۱۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داده‌اند که امروز اولین روز بدون فوتی در موج چهارم کرونا به ثبت رسید.
کد خبر: ۹۶۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸ 11 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، دکتر فرزین رضاعی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع با پنج روز بدون فوتی کرونا در استان کردستان مواجه بودیم.

وی افزود: مجموع کل جانباختگان کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا امروز یک هزار و ۲۷۹ است که در موج چهارم به طور متوسط روزانه ۲ مورد فوت در استان به ثبت رسیده بود و امروز مرگ و میر روزانه در استان متوقف شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تعداد بیماران جدید شناسایی شده در استان در اول فروردین ۶۵ نفر بود، اضافه کرد: در حال حاضر شاهد روند کاهشی آمار بیماران و بستری‌ها در استان هستیم که تعداد بیماران شناسایی شده در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز ۱۸۰ بیمار است.

دکتر رضاعی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار و ۲۴۲ نفر در استان به کرونا مبتلا شده اند. افزود: تعداد بستری‌های استان در اول فروردین ۱۴۳ بیمار بود که این تعداد در موج چهارم به بیش از ۶۰۰ بیمار رسید و در حال حاضر ۴۴۱ بیمار همچنان در مراکز درمانی بستری هستند و ۷۱ بیمار هم در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند که روند کاهش بستری‌ها با شیب بسیار ملایمی در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به مطلوب بودن رعایت محدودیت‌های ویژه کرونا در استان اضافه کرد: وضعیت استان همچنان شکننده است و در حال حاضر شهر‌های سنندج، سقز، بیجار، قروه، کامیاران، دیواندره، بانه و دهگلان در وضعیت نارنجی و شهر‌های مریوان و سروآباد در وضعیت زرد این بیماری هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار