نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی یک فعالیت مدنی برگرفته از جهان‌بینی مردم سالاری است چرا که حضور و مشارکت مردم رکن و اساس اصلی انتخابات است.
کد خبر: ۹۶۳۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶ 11 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت‌الاسلام و المسلمین اله‌نور کریمی‌تبار اظهار داشت: مردم به طور مستقیم سرنوشت چهار سال کشور را با انتخاب‌های خود رقم می‌زنند و این میزان مشارکت مردم در همه‌پرسی‌ها در دنیا کم‌نظیر است.

وی افزود: اما نکته مهم و حائز اهمیت اینکه مردم باید انتخابی آگاهانه و با شناخت داشته باشند و بدانند سرنوشت چهار سال خود و جامعه را به دست چه فرد یا گروه‌هایی می‌سپارند تا جامعه به سوی تعالی و پیشرفت حرکت کند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار یادآور شد: مردم باید بین گزینه‌های انتخابی، فردی متعهد، کاردان و مشرف به مسائل را برگزینند چرا که در هر انتخاباتی تعیین کننده سرنوشت و بازیگر نقش اصلی، مردم هستند.

وی اضافه کرد: انتخاب نهایی بیشتر مردم تاثیر مستقیمی بر کل جامعه خواهد داشت بنابراین مردم بهتر اینکه قبل از هر انتخابی با افراد آگاه مشورت کنند تا در انتخاب خود بهترین و شایسته‌ترین فرد را برگزینند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: حضور نوجوانان و جوانان در انتخابات پیش‌رو از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که کشور در شرایط حساس اقتصادی و سیاسی قرار دارد و تمامی تلاش دشمنان نیز بهره‌برداری منفی از وضعیت کنونی است.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار گفت: دشمنان با القای حس ناامیدی، سعی دارند جوانان و نوجوانان را از حضور در پای صندوق‌های رای مایوس کنند.

وی افزود: اما جوانان و نوجوانان در کنار آحاد مردم باید با حضوری پرشور در انتخابات شکرت کنند و با انتخابی درست و متعهد فردی را برگزینند تا کشور را از شرایط بحرانی کنونی خارج کند و همین امر باید انگیزه را در بین جوانان افزایش دهد.

وی تاکید کرد: نکته مهم اینکه فرد انتخاب شده باید نگاه به ظرفیت‌های داخلی داشته باشد و چشم امیدش بر اجانب و کشورهای دیگر بسته شود و از نیروهای متعهد و دلسوز برای رسیدن به اهداف خود بهره‌گیری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری و آرایش چهره‌های سیاسی توسط احزاب و گروه‌های سیاسی و نیز انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری شور انتخاباتی در بین جامعه بیشتر شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار