معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز پایه دوازدهم استان سمنان، امتحانات نهایی خود را در ۶۰ حوزه امتحانی می‌گذرانند.
کد خبر: ۹۶۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ 11 May 2021

امتحانات حضوری پایه ۱۲ در ۶۰ حوزه امتحانی استان سمنان برگزار می‌شود

به گزارش تابناک سمنان حسین رشیدی ابراز داشت: دوران قبل از کرونا تعداد حوزه‌های امتحانی استان ۳۶ حوزه بود و سال گذشته با آغاز شیوع ویروس کرونا به ۴۶ حوزه رسید.

وی افزود: دانش‌آموزان با فاصله ۲ متر مربع از یکدیگر و در سالن‌های بزرگ با سقف بلند امتحان می‌دهند و نگرانی از بابت انتشار ویروس کرونا وجود ندارد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: دانش آموزان پایه دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک و علوم تجربی ۱۰ درس و رشته انسانی ۱۱ درس را از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا سوم خرداد به صورت حضوری امتحان می‌دهند.

رشیدی گفت: ۹ هزار و ۲۰۰ دانش آموزان پایه نهم استان نیز ۱۲ درس را به صورت حضوری امتحان می‌دهند.

وی بیان کرد: ۲۲۲ مدرسه استان دارای پایه نهم هستند و این قابلیت وجود دارد که امتحانات دانش آموزان پایه نهم، بدون خطر انتشار ویروس کرونا در مدرسه‌ خودشان برگزار شود و بدین ترتیب در هرکلاس ۲۰ نفر حضور دارند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: دانش‌آموزانی که تست کرونای خود یا خانواده‌شان مثبت باشد در یک کلاس مجزا امتحان می‌دهند.

رشیدی با بیان اینکه امتحانات دروس عملی و کارگاهی هنرستان‌ها نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود گفت: به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان، بعد از گروه‌بندی تا تاریخ ۱۵ مرداد فرصت برای برگزاری امتحانات این درس‌ها وجود دارد.

 

دانش‌آموزان سرفصل‌های حذف شده را مدنظر قرار دهند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: دانش‌آموزان به جدول حذفیات توجه کنند و نیازی نیست فصل‌های حذف شده را مجدد مطالعه کنند.

وی با اشاره به اینکه طراحی سوالات امتحان‌های پایه نهم به صورت استانی انجام می‌شد گفت: تلاش بر این است که امتحانات آسان‌تر از گذشته برگزار شوند و قبولی دانش‌آموزان حتمی است منتها در صورت تلاش بیشتر نمره بهتری کسب می‌کنند.

رشیدی با بیان اینکه آزمون نمونه دولتی ورودی نهم به دهم در تاریخ ۱۸ تیر برگزار می‌شود گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز استان در این آزمون شرکت می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز استان نیز در آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم و تکمیل ظرفیت پایه نهم به دهم که در روزهای ۲۰ و ۲۱ خرداد برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار