امام جمعه بسطام خبر داد؛
امام جمعه بسطام با بیان اینکه ۲۲۰ بسته معیشتی در سطح شهر و بخش بسطام توزیع شد، گفت: این طرح در قالب مواسات و کمک مومنانه و از موقوفات اوقاف بسطام اجرا شده است.
کد خبر: ۹۶۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ 11 May 2021

تهیه ۲۲۰ بسته معیشتی در بسطام با بهره‌گیری از موقوفات

 

به گزارشتابناک سمنان حجت‌الاسلام سید علی رضوی نسب صبح سه‌شنبه در جمع مسئولان اجرای طرح مواسات و همدلی مومنانه بسطام به میزبانی امامزاده محمد (ع) این شهر، با اشاره به برگزاری مرحله آخر مواسات ویژه ماه رمضان در بخش بسطام توسط اداره اوقاف، بیان کرد: اداره اوقاف تصمیم گرفت تا موقوفاتی که در زمینه ماه رمضان و دهه آخر این ماه مکرم است را نیز با فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فقها به بسته‌های غذایی تبدیل شود.

وی بیان کرد: مایحتاج خانوار شامل روغن، رب، ماکارونی، خرما و دیگر نیازهای سفره‌های افطاری و سحری‌های مؤمنان در این بسته‌ها لحاظ شده که قطعاً اگر کرونا نبود این مواد و اقلام، به صورت وعده‌های غذایی بین نیازمندان توزیع می‌شد.

امام جمعه بسطام با بیان اینکه در مراحل دیگر مواسات نیز به کمک مردم نیک اندیش و خیر بسطام، گروه‌های جهادی و بسیج و سپاه و… خوشبختانه بسته‌های معیشتی خوبی تهیه شد، ابراز کرد: امیدواریم این امر خیر بازهم در بسطام تداوم داشته باشد.

اجرای طرح امینانه با بهره‌گیری از موقوفات

رئیس اداره اوقاف بسطام نیز در این نشست با بیان اینکه هر بسته معیشتی تقریباً ۵۰۰ هزار تومان ارزش ریالی دارد، گفت: در این مرحله ۲۲۰ بسته معیشتی توزیع شده است.

حجت‌الاسلام محمد رضا بخشی با بیان اینکه ۸۷ بسته از این اقلام در شهر مجن توزیع می‌شود و مابقی آنها در بسطام، قلعه نو و… به دست نیازمندان می‌رسد، گفت: این بسته‌ها با محوریت مساجد و بسیج و گروه‌های جهادی مردمی به نیازمندان خواهد رسید.

وی افزود: یکی از وظایف ذاتی اوقاف و امور خیریه اجرای امینانه نیات واقفان است که در همین راستا و با توجه به شرایط کرونایی در کشور و در جهت دستگیری از نیازمندان و آسیب دیدگاه از کرونا، بسته‌های معیشتی با توجه به موقوفات بخش بسطام تهیه شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار