مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی و دبیرشورای زکات استان از صدور مجوز برای۴ هزار و ۱۵۴ پایگاه شهری و روستایی برای جمع آوری فطریه و کفارات همزمان با عید فطر در سطح استان خبر داد و افزود: هر نوع پایگاه جمع آوری زکات فطریه و کفاره در روز عید سعید فطر باید مجوز فعالیت داشته باشند و فعالیت این پایگاه ها از اذان مغرب آخرین روز ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان روز عید فطر ادامه دارد.
کد خبر: ۹۶۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ 11 May 2021

به گزارش تابناک رضوی، حبیب الله آسوده با اعلام اینکه پایگاه های این نهاد در فضای روباز و در مجاورت اماکن برگزاری نماز عید فطر برپا می شود، گفت: پایگاه های جذب فطریه و کفاره شامل دفاتر کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه است،  ۱۵۶۰ پایگاه در مشهد که ۲۰۰ مورد آن در اطراف حرم مطهر رضوی و ۲ هزار و ۵۹۴ مورد در دیگر شهرستانهای استان برپا می شود.

وی با بیان اینکه جهت دسترسی آسان ۲۰ درصد از صندوق های بزرگ صدقه نصب شده در معابر عمومی برای جمع آوری زکات فطره و کفاره برای مدت محدود در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: به این منظور هزار صندوق صدقه در مشهد مقدس به این موضوع تخصیص داده شده است و نیکوکاران می توانند  نسبت به پرداخت نقدی کفارات و فطریه خود مطابق دستورالعمل نصب شده بر روی صندوق اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی اعلام کرد: فقط دبیرخانه شورای زکات استان که در کمیته امداد مستقر است، می تواند مجوز فعالیت برای پایگاه ها را صادر کند.

آسوده با بیان اینکه ناظران شورای زکات به صورت کامل پایگاه ها را مورد رصد قرار می دهند، بیان کرد: مردم مومن در پرداخت وجوه فطریه و کفاره خود دقت لازم را داشته باشند تا این امر به افراد معتبر و صندوق های ممهور به آرم شورای زکات پرداخت شود  همچنین تلفن ۳۱۲۸ با پیش شماره ۰۵۱ آماده پاسخگویی به سوالات می باشد.

وی ادامه داد: در راستای دستورالعمل ها ی بهداشتی نیکوکاران می توانند با شماره گیری کد # ۵ * ۰۵۱ * ۸۸۷۷ * نسبت به پرداخت وجوه زکات فطریه و کفاره خود بدون بیرون آمدن از منزل وازطریق گوشی همراه اقدام کنند.

آسوده با تاکید بر اینکه مستحب است فطریه و کفاره ابتدا بین اقوام و آشنایان نیازمند در خانواده و همسایه و سپس سایرین پرداخت شود، ادامه داد: فطریه های دریافتی از محل پایگاهها و بسترهای الکترونیکی اعلام شده، در کوتاه ترین زمان  به حساب سرپرستان خانوارهای نیازمند شناسایی شده بر اساس اولویت واریز می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار