کارگاه تعویض لوله انتقال نفت مارون به اصفهان در منطقه میانکوه اردل تجهیز شد.
کد خبر: ۹۶۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸ 11 May 2021

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری گفت: بنا بر مصوبه ستاد مدیریت بحران استان و مسوولان شرکت نفت، مقرر شده بود که بخشی از لوله انتقال نفت در میانکوه اردل برای جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی تعویض و نوسازی شود.


خسرو کیانی افزود: در همین زمینه مصالح، لوله و اتصالات و کارگاه عملیات در محل تجهیز شده است و عملیات از اول خرداد آغاز می‌شود.


وی گفت: تعویض لوله در دو مرحله انجام می‌شود، فاز نخست به طول پنج کیلومتر و مرحله دوم به طول یکهزار و ۸۰۰ متر است.


سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با ابراز نگرانی از معیشت مردم منطقه میانکوه در پی آلودگی نفتی، گفت: به سبب آلودگی منابع آب و خاک مجوز کشت و ماهی‌ریزی در این منطقه داده نمی‌شود و همین موضوع موجب نگرانی و دغدغه مردم شده و این در حالی است که جبران خسارت از سوی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران هم با چالش‌هایی مواجه است.


کیانی افزود: شرکت نفت ارزیابی خسارت‌های ناشی از آلودگی نفتی کارشناسان استان را قبول ندارد و معتقد است باید کارشناسان این شرکت به ارزیابی خسارت‌ها بپردازند که همین موضوع جبران خسارت‌های مردمی را با تأخیر مواجه کرده است.


وی خاطر نشان کرد: تمام تلاش استان بر این است تا با ارزیابی سریع خسارت‌ها بتوان بخشی از زیان وارد شده بر معیشت مردم منظقه را جبران کرد.


وقوع حادثه و نشت نفت در منطقه سرخون شهرستان اردل از سال ۵۳ تاکنون هشت بار رخ داده است، آخرین مورد آن روز یکشنبه ۲۳ آذر سال ۹۹ بر اثر شکستگی خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستای گندمکار رخ داد.


این حادثه منجر به ورود نفت به رودخانه سرخون و اراضی اطراف آن به طول شش کیلومتر شده است که در پی آن برخی مناطق نیز به سبب پخش گاز ناشی از نفت رها شده، دچار آتش‌سوزی شد که با تلاش نیرو‌های امدادی و آتش‌نشانی یک روز پس از این حادثه به طور کامل مهار شد.


بخش میانکوه شهرستان اردل در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار